برنامه ستاد مهندسی فرهنگی کشور برای سال آینده تنظیم می‌شود
کد خبر: 4098669
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

برنامه ستاد مهندسی فرهنگی کشور برای سال آینده تنظیم می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ستاد مهندسی فرهنگی کشور از بازوان اصلی شورای فرهنگ عمومی است، بیان کرد: برنامه این ستاد برای سال آینده تنظیم و ارائه می‌شود.

دیدار وزیر ارشاد اسلامی با امام جمعه دلیجان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 20 آبان، در جریان سفر به شهرستان‌های دلیجان و محلات، در دیدار با حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه دلیجان، رسیدگی به وضعیت فرهنگسرای این شهرستان به کمک مسئولان استانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: راهکارهای انجام این پروژه در این سفر مورد ارزیابی و بررسی قرار  می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری مورد اهمیت است و موارد از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری می‌شود، ادامه داد: برگزاری شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها از اهمیت بسیار برخوردارست و انجام آن باید با جدیت دنبال شود؛ چراکه در ستاد شورای فرهنگ عمومی در یکسال اخیر تحولات خوبی رقم خورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ستاد مهندسی فرهنگی کشور از بازوان اصلی شورای فرهنگ عمومی است و برای سال آینده برنامه‌های این ستاد تنظیم و ارائه می‌شود. امیدست با تحقق اهداف گام مهمی برای نقش‌آفرینی شورای فرهنگ عمومی برداشته شود.

ضرورت اولویت‌سنجی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی

حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه دلیجان، در این دیدار ضرورت پرداختن به مباحث فرهنگی و قرآنی را خواستار شد و افزود: در 43 سال اخیر دشمنان، انقلاب اسلامی را با اعمال تهاجمات فرهنگی متعدد مورد هجمه قرار دادند و رهبر معظم انقلاب بارها در این خصوص هشدار دادند.

وی با بیان این نکته که تهاجم‌های فرهنگی دشمنان به جنگ فرهنگی تبدیل شده و اکنون نیز نظام درگیر جنگ ترکیبی است، ادامه داد: برای مقابله با دشمن باید به جنگ ترکیبی فرهنگی نیز توجه کرد؛ چراکه بروز این جنگ احساس می‌شود و همه به سهم خود باید احساس مسئولیت کنیم.

غفوری با تأکید براینکه جبهه مهندسی فرهنگی، جبران کم‌کاری‌های گذشته و مقابله با تهاجم‌های فرهنگی از جمله اقداماتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ورود جدی داشته باشد، اضافه کرد: مهندسی فرهنگی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و انجام این اقدام در اولویت سایر اقدامات قرار دارد. مسئولان باید اوضاع و احوال فرهنگی کشور را دریابند و توجه ویژه کنند.

امام جمعه دلیجان در ادامه تشریح کرد: ساماندهی اوضاع و احوال فرهنگ کشور مستلزم ایجاد وحدت رویه بین دولت و مجلس و تعامل با نهادهای فرهنگی است؛ چراکه با ایجاد اتحاد از موازی‌کاری و کم‌کاری جلوگیری شده و اهداف در مسیر درست هدایت می‌شود. اولویت‌سنجی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی بسیار ضروری است.

وی با بیان این مطلب که بخش عمده فرهنگ و مباحث رشادی برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تقویت شوراهای فرهنگی، توجه به مؤسسات قرآن، شعرا، هنرمندان، تقویت و حمایت انجمن‌های ادبی، ساخت فرهنگسرا در شهرستان‌ها را مورد تأکید قرار داد.

غفوری با اشاره به اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت جسته‌و‌گریخته برگزار می‌شود، اما آنگونه که شایسته است حمایت مطلوب نمی‌شود، افزود: امروز مهم‌ترین کار فرهنگی کشور اقامه نمازست، اما نهادهای فرهنگی آنگونه که باید و شاید به این فریضه الهی اهمیت نمی‌دهند و مساجد و ائمه جماعات و ... آنگونه که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. همچنین ضرورت توجه به مساجد را از وزیر خواستاریم و یکی از دلایل عقب‌ماندگی در امور فرهنگی عدم حضور نهادها و پایگاه‌های فرهنگی در بطن فعالیت‌های فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha