هدف از میزبانی مسابقات ایجاد تحول قرآنی در خوزستان است
کد خبر: 4098781
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

هدف از میزبانی مسابقات ایجاد تحول قرآنی در خوزستان است

دبیر ستاد اجرایی چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در هفته پایانی دی‌ در اهواز گفت: مسابقات در یک هفته برگزار می‌شود و به پایان می‌رسد، اما هدف ما از این میزبانی ایجاد یک تحول قرآنی در استان است.

حجت‌الاسلام فائز فائزیحجت‌الاسلام فائز فائزی، دبیر ستاد اجرایی چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه ستاد برگزاری این مسابقات در استان خوزستان در هفته گذشته چندین جلسه برگزار کرده است، گفت: در هفته گذشته جلساتی با استاندار، سازمان برنامه و بودجه و یک جلسه با مسئولان استانی به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

وی افزود: این نشست‌ها با مصوباتی ازجمله همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها در برگزاری چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن همراه بود. این مصوبه امروز 21 آبان به دست دستگاه‌ها خواهد رسید و پیرو آن جلسات مشترکی با دستگاه‌های استان برگزار خواهد شد و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

فائزی گفت: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در حاشیه برگزاری مسابقات، برگزاری ۴۵ محفل قرآنی در شهرها و مرکز استان با همکاری سازمان تبلیغات، اداره ارشاد و مجموعه قرآنی دفتر نماینده ولی‌فقیه است. در بحث تبلیغات نیز جلساتی با حضور شهرداری‌، سازمان تبلیغات، ارشاد و مجموعه‌های دیگر توسط کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی برگزار خواهد شد که در فضای مجازی و فضای حقیقی تبلیغات لازم انجام شود. 

دبیر ستاد اجرایی چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه ۷ کمیته برگزاری تعیین شده و امروز احکام مسئولان این کمیته‌ها صادر خواهد شد، تأکید کرد: هدف از این میزبانی ایجاد یک تحول قرآنی در استان است. صرفاً برگزاری مسابقات مدنظر ما نیست، مسابقات در یک هفته به اتمام می‌رسد، اما اگر تأمین اعتبار به خوبی انجام شود از اول دی مسابقات رادیویی، تلویزیونی، محافل و برنامه‌های معارفی و تدبری برنامه‌ریزی شده است که یک موج قرآنی در استان راه بیفتد تا در همه عرصه‌های استان؛ چه صداوسیما، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، نام و نسیم قرآن بوزد. در کنار مسابقات برای میهمانانی که برای استماع تلاوت‌ها می‌آیند نیز مسابقات تدبری و معارفی در نظر گرفته شده است.

فائزی در پایان یادآور شد: چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های آوایی (قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم) 22 دی آغاز می‌شود و اختتامیه آن 28 دی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha