قرآن کریم به 10 قرائت مجوز نشر گرفت + عکس
کد خبر: 4098897
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

قرآن کریم به 10 قرائت مجوز نشر گرفت + عکس

قرآن کریم به 10 قرائت از طریق الشاطبیه، الدره و طیبة النشر، گردآوری شده از سوی ابراهیم رحیم آهور، مدرس و قاری قرآن کشورمان، پس از دریافت مجوز نشر از سازمان دارالقرآن الکریم، در قطع وزیری در دو هزار جلد منتشر شد.

ابراهیم آهوربه گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از این مصحف، نوشته ابراهیم آهور، مدرس و متخصص در علوم قرائات مختلف ۱۹ دی‌ 1400 در ایکنا رونمایی و به تازگی با دریافت مجوز نشر، با چاپی نفیس در دو هزار جلد منتشر شد.

از ویژگی‌های منحصر بفرد این مصحف شریف این است که در هر صفحه قرآن تمام موارد قرائات با استفاده از هفت رنگ مجزا جهت اجرای آسان قاریان مشخص شده است.

افزون بر این، برای اولین بار در حاشیه این مصحف، تمام موارد فرش‌الحروف‌ها از سه طریق معروف شاطبیه، دره و طیبة النشر شرح داده شده است.

قرآن کریم به 10 قرائت

علاوه بر این موارد، برای اولین بار جهت سهولت حفظ کردن موارد اختلافات قرائات در حاشیه صفحات، رموز شاطبیه آورده شده و در انتهای قرآن تمام قواعد 10 قرائت از سه طریق مشهور شاطبیه، دره و طیبةالنشر به فارسی روان شرح داده شده است و در ضمائم انتهای قرآن قریب به سه هزار لغت فرش‌الحروف‌ها به ترتیب الفبا به صورت کشف‌القرائات مرتب شده است.



مطالب مرتبط با قرائات مختلف این مصحف از سوی ابراهیم رحیم آهور، گردآوری شده و محمدجواد دلفانی، ویراستاری آن را برعهده داشته است. همچنین، انتشارات پیام عدالت این مصحف را چاپ کرده است و از سوی سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، مجوز چاپ و نشر گرفته است.

 

قرآن به 10 قرائت

انتهای پیام
captcha