زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران تغییر کرد
کد خبر: 4098902
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران تغییر کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تصمیم جلسه شورای موسیقی بر این است که پانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران در زمان مناسب‌تری برگزار شود و قطعاً این تغییر زمان دلیلی بر انتقال میزبانی جشنواره به استان دیگری نیست و کرمان میزبان موسیقی نواحی خواهد بود.

جلسه مدیر کل ارشاد کرمان با اصحاب رسانه

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، امروز، ۲۱ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: از ابتدای فعالیت در فرهنگ و ارشاد به دلیل برنامه‌های متعدد کمتر در جلسه‌ای عمومی در خدمت اصحاب رسانه بودم که دلیلی بر بی‌توجهی به رسانه نبوده است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌هایی را به عنوان اولویت‌ دنبال می‌کند، گفت: عدالت فرهنگی اولین موضوعی است که به تبعیت از دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می‌شود که تکمیل پروژه‌های ناتمام در مناطق محروم از جمله این برنامه‌ها است. در حال حاضر ۶ پروژه ناتمام در استان وجود دارد که ۵ پروژه در مناطق محروم هستند.

روحی از تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های ناتمام و افتتاح تالار مرکزی کرمان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تلاش داریم در این دوره به شهرستان‌ها به ویژه در مناطق محروم در حوزه اعتبارات فرهنگی هنری و همچنین نیروی انسانی توجه ویژه‌ای انجام شود.

وی توزیع برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات در راستای اجرای عدالت فرهنگی برشمرد و به آموزش رایگان هنر اشاره کرد و گفت: دور اول این طرح اجرا و ثبت‌نام دور دوم نیز آغاز شده است که در شهرستان‌های بم، ریگان، نرماشیر، فهرج، ارزوئیه، راور، کوهبنان، بافت و سه بخش شهداد، گلباف، اندوهجرد در راستای ایجاد اشتغال هنرآموزان برگزار می‌شود. این طرح برای مخاطبان ۱۵ تا ۴۰ سال در ۳۲ رشته پیشنهادی آغاز شد و بیش‌از ۲ هزار نفر در دور اول طرح ثبت‌نام کردند.

روحی با تأکید براینکه مرجعیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری باید مورد احترام قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتبارات فرهنگی و هنری و همچنین به دلیل وجود مجموعه‌ها و انجمن‌های تخصصی در زیر مجموعه اداره‌کل، احترام به مرجعیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولید آثار فاخر و انجام برنامه‌های مفید فرهنگی و هنری کارساز خواهد بود. همچنین شورای فرهنگ عمومی باید به نقش اصلی خود در برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری بازگردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صنایع خلاق فرهنگی و هنری را مورد توجه قرار داد و گفت: کارگروهی برای صنایع خلاق فرهنگ و هنر تشکیل شده است زیرا در حوزه فرهنگ و هنر صنایع متفاوتی داریم که بعضی از آنها به دلیل وجود افراد متخصص، اولویت‌ دارند که حوزه انیمیشن یکی از این اولویت‌ها است و کرمان به زودی قطب انیمیشن در کشور خواهد شد. انیمیشن لوپتو یکی از تولیدات خلاقی است که توسط جوانان کرمانی تولید و اولویت‌های فرهنگی و انسانی را مورد توجه قرار داده است.

وی توجه ویژه به هنرستان‌های هنرهای زیبا به منظور تربیت نیروی انسانی هنرمند و متعهد، پیگیری تجهیز و ایجاد سینما در مناطق مختلف و همچنین معیشت کارکنان را از جمله دیگر برنامه‌ها در راستای اجرای عدالت دانست.

روحی به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره هرسال در آبان‌ماه برگزار می‌شد اما با توجه به افزوده شدن بخش بین‌الملل به جشنواره موسیقی نواحی، تصمیم جلسه شورای موسیقی بر این است که پانزدهمین دوره این جشنواره در زمان مناسب‌تری برگزار شود تا مخاطبان بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شود. پیشنهاد ما برای برگزاری این جشنواره اردیبهشت‌ماه است. قطعاً این تغییر زمان دلیلی بر انتقال میزبانی جشنواره به استان دیگری نیست و کرمان میزبان موسیقی نواحی خواهد بود.

روحی با بیان اینکه در خصوص چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها سیاست‌های وزارتخانه در حال بررسی است، به موضوع نشاط عمومی در اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداخت و ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های ارشاد اسلامی با رویکرد نشاط عمومی برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌های نشاط آور متعددی در نیمه دوم سال به ویژه در شهرستان‌ها و مناطق محروم در حال انجام است.

 

 

انتهای پیام
captcha