تمجید خاخام اعظم انگلستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 4099005
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

تمجید خاخام اعظم انگلستان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل

خاخام اعظم انگلستان در سخنانی در جمع برخی از علمای مسلمان در امارات، از عادی‌سازی روابط بین برخی از کشورها و رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از القدس العربی، یک خاخام انگلیسی چند روز پیش از امارات دیدن کرده و در جلسه مجمع صلح ابوظبی به ریاست شیخ عبدالله بن بیه در برابر حدود هزار نفر از علمای مسلمان سخنرانی بی‌سابقه‌ای ایراد و از عادی‌سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسرائیل و امضای توافق‌نامه موسوم به «توافق‌نامه ابراهیم» تمجيد کرد.

جاش کاپلان، خبرنگار روزنامه جویش کرونيکال در سخنانی پیرامون این اتفاق، گفت: این صحنه چند سال پیش بعید و گاهی غير ممکن به نظر می‌رسید، اما سالن ریتز کارلتون در ابوظبی شاهد بود که افرایم میرویس، خاخام اعظم یهودیان انگلستان با متونی از تورات به زبان‌های عبری، عربی و انگلیسی برای این مخاطبان مذهبی سخنرانی کرده و مدعی صلحی تاریخی بود که دو سال پیش از طریق توافق‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل محقق شد.

افرایم میرویس، همچنین با محمد العیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام برای بحث درباره آنچه که از آن به عنوان اهمیت شجاعت در رهبری مذهبی توصیف شده، ملاقات کرد.

او در صفحه توییتر خود یک کلیپ ویدئویی از سفر خود به امارات را منتشر کرد و گفت: به مناسبت نهمین سالگرد مجمع صلح ابوظبی، با استقبال بسیار شگفت‌انگیزی در ابوظبی روبرو شدم.

خاخام اعظم انگلستان با بیان اینکه من فقط به خاطر وجود رهبرانی شجاع، اینجا ایستاده‌ام، ابراز امیدواری کرد که چنین معاهدات تاریخی به کشورهای دیگر هم کشیده شود.

مجمع صلح ابوظبی نهمین دوره سالانه خود را با عنوان «جهانی شدن جنگ وصلح: الزامات و مشارکت‌ها» و با حضور هزار شخصیت از رهبران مذهبی، وزرا، مقامات دولتی، نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و بین‌المللی و فعالان صلح در پایتخت امارات آغاز کرد.

انتهای پیام
captcha