طرح «شهر من، شهر نماز» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4099156
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

طرح «شهر من، شهر نماز» در زنجان برگزار می‌شود

طرح «شهر من، شهر نماز» با محوریت احیای سنت نماز شیرین برای نونهالان و کودکان اول ابتدایی با تأیید ستاد اقامه نماز کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش‌وپرورش در استان زنجان برگزار می‌شود.

طرح «شهر من، شهر نماز» در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان زنجان، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش و ستاد اقامه نماز استان زنجان طرح «شهر من، شهر نماز» در راستای ایجاد انگیزه و برنامه آموزشی تربیت فرهنگ‌سازی برای مراکز آموزشی و مدارس و خانواده‌ها در سنین پایه در سطح یک شهر و استان برگزار می‌شود.

بنا بر دستورالعمل اجرایی این طرح، احیای فراگیر سنت نماز برای کودکان و نونهالان یک شهر، شبکه‌سازی از همه مربیان پایه اول ابتدایی استان و شهر، الگوسازی والد مثبت نماز و اصلاح رفتار والد و کودک در امر نماز و نقشه فرهنگی شهر مبتنی بر احیای نماز از ضروریات اجرای طرح است.

از اهداف کلی این طرح، احیای سنت فرهنگ شیرین نماز در بین خردسالان پیش دبستانی و کودکان اول ابتدای و شبکه‌سازی از مربیان و مادران در احیای یک سنت مهم، آموزش مادران و احیای فرهنگ والد مسئول و آگاه در امر آموزش نماز در خانه، تولید محتوای مناسب و جذاب نماز برای کودکان خانواده‌ها و مربیان، است.

از دیگر اهداف این طرح تأکید بر پیشگیری و آموزش شروع خوش به محور کودکان و نسل نوپا به جای درمان در سال‌های بعد و همچنین تأکید بر اصلاح و تغییر و بهبود روش‌های دعوت به نماز کودکان مبتنی بر بهبود ارتباط خواهد بود.

از نتایج این طرح می‌توان به تربیت مربیان اول ابتدایی و مادران در حوزه نماز نونهالان و کودکان با شیوه‌های جدید و توسعه فرهنگ نماز در خانواده‌ها با رعایت اصل الگوسازی والدین، جذب کودکان به مسجد، نماز، قرآن و اهل‌بیت(ع) و ارتقاء سطح دانش، نگرش و مهارت مادران در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی نماز به کودکان و ترویج سنت‌ها و شیوه‌های نوین نماز و قرآن و اهل‌بیت(ع) در خانواده‌ها است.

طرح «شهر من، شهر نماز» قرار است در آبان‌ماه سال جاری توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برای ۱۰۰ نفر از معلمان اول ابتدایی و پیش‌دبستانی اجرایی شود و برای شرکت‌کنندگان در این طرح گواهی پایان دوره آموزشی صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha