برگزاری سومین دوره کنفرانس جهانی معماری مساجد
کد خبر: 4099235
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

برگزاری سومین دوره کنفرانس جهانی معماری مساجد

دانشکده معماری دانشگاه کویت از برگزاری سومین دوره کنفرانس جهانی معماری مساجد با شعار «مسجد، بنایی بین فرهنگی» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجریده، این کنفرانس با همکاری جایزه معماری مساجد الفوزان و مشارکت دانشکده معماری و دارالعثمان و همچنین جامعه مهندسین کویت از چهاردهم تا شانزدهم نوامبر(23 تا 25 آبان) در مرکز فرهنگی شیخ جابر آل احمد برگزار خواهد شد.

گروهی از معماران و پژوهشگران متخصص در زمینه معماری و هنر مساجد از تمامی کشورهای جهان به مدت سه روز در این همایش گرد هم می‌آیند.

سیر تطور معماری مساجد در جهان اسلام از ابتدای ظهور آن تاکنون تأثیر سنت‌های معماری مختلف در معماری مساجد و هنرهای به کار گرفته شده در آن سازگاری سبک‌های مختلف معماری در جهان اسلام با ویژگی‌های محیطی خاص در هر اقلیم و همچنین شاهکارهای معماری مساجد در مناطق مختلف جهان اسلام از جمله مهم‌ترین اموری است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 در این کنفرانس تنها به تجربه تاریخی و پیشینه هنری مساجد پرداخته نمی‌شود بلکه مسجد در زمان معاصر و معماری آن نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. از سویی جهانی‌شدن مشکلات معماری مساجد در زمان کنونی و لزوم تحول در معماری مساجد به منظور تطابق بیشتر با معماری شهرهای مدرن و همچنین حفظ کارکردهای سنتی در کنار کارکردهای مدرن از دیگر مسائلی که در کنفرانس جهانی معماری مساجد به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha