راه‌اندازی سیستم الکترونیکی خدمات‌رسانی به مساجد در کویت
کد خبر: 4110523
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

راه‌اندازی سیستم الکترونیکی خدمات‌رسانی به مساجد در کویت

مدیر مرکز سیستم‌های اطلاعاتی وزارت اوقاف کویت، از نصب سیستم الکترونیکی جدید برای خدمات‌رسانی «از راه دور» به مساجد این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سوا الإخباریه، ابراهیم العنزی، مدیر مرکز سیستم‌های اطلاعاتی وزارت اوقاف کویت، ضمن بیان این خبر گفت: این سیستم الکترونیکی نظارت بر تمام دوربین‌های موجود در مساجد، دستگاه‌های مصرف آب و برق، تهویه مطبوع و روشنایی و حتی گزارش‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات را بر عهده خواهد داشت.

العنزی تصریح کرد: سامانه جدید الکترونیکی یکی از سامانه‌های بسیار هوشمند است که با همکاری سازمان مرکزی فناوری اطلاعات اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستم جدید الکترونیکی مسئول تأخیر در رفع ایرادات را مشخص می‌کند و در صورت تأخیر از سوی شرکت‌ها، سیستم به صورت خودکار و بدون دخالت افراد جریمه‌ را ثبت می‌کند.

 العنزی خاطرنشان کرد که وزارت اوقاف کویت در حال راه‌اندازی یک پلتفرم آموزشی جهانی است که امکان یادگیری و حضور در برنامه‌های آموزشی مرتبط به قرآن کریم را در سراسر جهان فراهم می‌کند. هر فردی در هر نقطه از جهان از طریق این بستر تخصصی می‌تواند در برنامه‌های مرتبط به آموزش قرآن کریم شرکت کند و ظرفیت جذب این دوره‌ها نیز توسط متخصصان حوزه امور قرآن کریم با توجه توانایی‌های آن‌ها تعیین می‌شود.

العنزی همچنین از دسترسی به امکانات جدید از طریق اپلیکیشن «سهل» خبر داد. از جمله این امکانات می‌توان به ثبت‌نام دانش‌پژوهان زن و مرد در گروه‌ها و سنین مختلف در تمامی دارالقرآن‌ها و مراکز حفظ قرآن با همکاری معاونت کل امور قرآن کریم اشاره کرد.

 

انتهای پیام
captcha