برتری ضریب هوشی نابغه 11 ساله مسلمان انگلیسی از انیشتن و هاوکینگ
کد خبر: 4099407
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

برتری ضریب هوشی نابغه 11 ساله مسلمان انگلیسی از انیشتن و هاوکینگ

یک کودک 11 ساله مسلمان در بریتانیا در آزمون هوش، نمرات بالاتری نسبت به نوابغی همچون آلبرت انیشتن و استیون هاوکینگ به دست آورد.

نابغه 11 ساله مسلمان انگلیسی

به گزارش ایکنا به نقل ازعرب نیوز، یوسف شاه، یک نوجوان 11 ساله اهل لیدز، در تست هوش نمره 162 را به دست آورد که از نابغه‌هایی همچون آلبرت انیشتین و استیون هاوکینگ بالاتر است. او با دستیابی به حداکثر ضریب هوشی یک فرد زیر 18 سال، جزء صد نفر برتر دنیا قرار دارد.

نمره این دانش‌آموز سال ششم با امتیاز فیزیکدانان مشهور جهان همچون استیون هاوکینگ و انیشتین مقایسه می‌شود که برآورد می‌شود 160 امتیاز کسب می‌کردند.

یوسف شاه در مصاحبه‌ای گفت که بعد از اینکه دوستانش مدام به او گفتند چقدر باهوش است تصمیم گرفت در آزمون هوش منسا شرکت کند.

او توضیح داد: همیشه می‌خواستم بدانم آیا جزء دو درصد افرادی هستم که در این آزمون شرکت می‌کنند یا خیر. وی افزود که عاشق انجام هر کاری است که مغزش را تحریک کند و از پازل سودوکو و حل مکعب‌های روبیک لذت می‌برد.

یوسف شاه برای جشن گرفتن موفقیت خود به همراه والدین و برادرانش به یک رستوران زنجیره‌ای رفت. مادرش می‌گوید: من خیلی افتخار کردم. او اولین کسی است که در خانواده تست منسا داد.

او افزود: در واقع من کمی هم نگران بودم. او همیشه برای تست دادن به سالنی پر از بچه‌ها رفته است. ما فکر می‌کردیم که او ممکن است تحت تأثیر حضور بچه‌های بزرگتر از خود قرار بگیرد. اما او عالی عمل کرد.

مادر این نابغه مسلمان ادامه داد: من به او می‌گویم که پدرت هنوز از تو باهوش‌تر است. وی افزود که او اهمیت سخت کوشی را بدون توجه به استعداد پسرش به او القاء می‌کند.

شاه آرزو دارد ریاضیات را در کمبریج یا آکسفورد بخواند، در حالی که برادر هشت ساله‌اش خالد امیدوار است که وقتی بزرگتر شد در آزمون منسا شرکت کند.

انتهای پیام
captcha