افتتاح نمایشگاه نگارگری و مینیاتور ایرانی ـ اسلامی در مسکو + عکس
کد خبر: 4099666
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

افتتاح نمایشگاه نگارگری و مینیاتور ایرانی ـ اسلامی در مسکو + عکس

نمایشگاه نگارگری و مینیاتور ایرانی ـ اسلامی با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه در مسکو افتتاح شد.

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شامل آثار فاخر و برجسته استاد رضا بدرالسماء دیروز دوشنبه، 23 آبان‌ماه با حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، علی‌اکبر علی‌اکبروف کلابکوویچ، مدیر انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه و حمید هادوی، مدیر بنیاد ابن سینا برگزار شد.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا)؛ در ابتدای مراسم حمید هادوی، مدیر بنیاد ابن سینا سخنرانی و بر گسترش هر چه بیشتر تبادلات فرهنگی ایران و روسیه از طریق حمایت و برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار اساتید و هنرمندان برجسته ایرانی تأکید کرد.

جلالی نیز در سخنان خود در ابتدا به اهمیت فرهنگ و هنر در میان ایرانیان و تمدن هزار ساله سرزمین ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران و روسیه و همجوار بودن این دو کشور، به نظر می‌رسد آینده روشنی در تعاملات فرهنگی میان دو کشور دیده می‌شود.

وی ضمن تأکید بر برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با هنر و فرهنگ ایرانی افزود: ارائه و معرفی آثار فرهنگی و هنری می‌تواند در جهت شناخت هر چه بیشتر تمدن ایرانی اسلامی برای مخاطب روس ثمربخش باشد.

در ادامه ‌علی‌اکبر علی‌اکبروف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ابراز خرسندی کرد‌ و گفت‌: مخاطبان روس به فرهنگ و هنر ایرانی علاقه‌مند هستند و در حوزه شرق‌شناسی همکاری‌های دو جانبه همواره گامی مفید برای شناخت بهتر دو کشور خواهد بود.

در ادامه ‌رضا بدرالسماء ضمن تشکر از برگزارکنندگان بیان کرد که مینیاتور معاصر ایرانی هم‌زمان از روش و شیوه سنتی و مدرن استفاده می‌کند.

در پایان بازدیدکنندگان و مخاطبان ایرانی و روس ‌ از آثار‌ رضا بدرالسماء دیدن کردند و در حین تماشای آثار، پرسش و پاسخ در خصوص مفاهیم ایرانی اسلامی آثار مینیاتور از استاد بدرالسماء صورت گرفت.

این نمایشگاه تا پایان روز جمعه 18 نوامبر 2022 (‌27 آبان 1401‌) ادامه خواهد داشت. روزهای سه‌شنبه‌، چهارشنبه و پنجشنبه کارگاه آموزشی با حضور استاد بدرالسماء و روز جمعه مراسم اختتامیه نمایشگاه در کتابخانه دولتی روسیه مرکز شرق‌شناسی مسکو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha