رقابت اهالی قدس در مسابقات «خانواده قرآنی» + عکس
کد خبر: 4099741
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

رقابت اهالی قدس در مسابقات «خانواده قرآنی» + عکس

مسابقات «خانواده قرآنی» در قدس شاهد حضور چشمگیر خانواده‌های فلسطینی ساکن قدس شریف به منظور رقابت در زمینه حفظ قرآن کریم است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مسابقات «خانواده قرآنی» از ابتدای ماه سپتامبر گذشته(10 شهریورماه) با نظارت و سازمان‌دهی مرکز «زید بن ثابت» ویژه حفظ و آموزش قرآن کریم و حمایت شبکه رسانه‌ای «قدس» آغاز شد. این مسابقات با هدف برانگیختن روحیه رقابت بین خانواده‌ها در زمینه حفظ قرآن کریم برگزار و در پایان به اولین خانواده اهل قدس شریف که بیشترین تعداد فرزندانشان در مسابقه ثبت‌ نام کرده‌اند، لوح افتخاری اعطا می‌شود.

به گفته متولیان این مسابقه، این رقابت‌ها شامل 4 سطح است: سطح اول از 5 تا 7 ساله حفظ سوره ملک، سطح دوم از 8 تا 11 سال حفظ سوره واقعه، سطح سوم از 12 تا 14 سال حفظ سوره إسراء و سطح چهارم از سن 15 سال به بالا حفظ سوره أنعام را شامل می‌شود.

پس از اعلام نتایج که در ماه جاری صورت می‌گیرد، به 15 نفر اول هر مرحله جوایزی از 100 تا 150 دلار و همچنین جوایز افتخاری به دیگر شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

به گفته یکی از ناظران این مسابقات، رقابت‌ها در روز شنبه و یکشنبه ادامه یافت و طی آن 600 شرکت‌کننده از اهالی قدس که بخش عمده آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دادند، در برابر کمیته‌های داوری متشکل از 14 نفر حضور یافتند و داوران نیز عملکرد شرکت‌کنندگان را با توجه به تسلط بر حفظ و مفاد لحن سنجیدند.

اگرچه اکثر شرکت‌کنندگان را کودکان تشکیل می‌دادند، با این حال شرکت‌کنندگانی سال‌خورده نیز در میان آن‌ها حضور داشتند. کودکی با سن 5 سال خردسال‌ترین شرکت‌کننده و حیات غزاوی با 72 سال سن سالخورده‌ترین شرکت‌کنندگان در این مسابقات بودند.

عبدالرحمن بکیرات، مدیر مرکز «زید بن ثابت» ویژه آموزش و حفظ قرآن، معتقد است: مسابقات «خانواده قرآنی» اولین مسابقه در نوع خود در قدس بوده که جامعه هدف آن خانواده‌ها است. به گفته وی قدس شریف از سال 2004 شاهد چنین رونقی در مسابقات قرآن نبوده است. بکیرات تصریح کرد: استقبال از این مسابقات را می‌توان به دلیل اشتیاق مردم برای حفظ قرآن، زیارت مسجدالاقصی و همچنین تأکید بر بازسازی و مرمت آن دانست.

رقابت خانواده های اهل قدس برای حفظ قرآن در مسجدالاقصی+عکس

رقابت خانواده های اهل قدس برای حفظ قرآن در مسجدالاقصی+عکس

رقابت خانواده های اهل قدس برای حفظ قرآن در مسجدالاقصی+عکس

رقابت خانواده های اهل قدس برای حفظ قرآن در مسجدالاقصی+عکس

انتهای پیام
captcha