ایجاد پایگاه‌های فعال قرآنی مسجد‌محور در تهران + عکس
کد خبر: 4100158
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران تاکید کرد؛

ایجاد پایگاه‌های فعال قرآنی مسجد‌محور در تهران + عکس

دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران در اولین نشست خود با شورای قرآن و عترت منطقه ۱۶ گفت: هدف‌گذاری ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری ایجاد مساجد قرآنی و پایگاه‌های فعال قرآنی مسجد‌محور با حضور نوجوانان و جوانان است.

به گزارش ایکنا، اولین نشست مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران و شورای قرآن و عترت منطقه ۱۶ با حضور نخبگان و فعالان قرآنی، مسئولان مؤسسات قرآنی، مدیر دارالقرآن مرکزی و جمعی از قاریان و پیشکسوتان علوم قرآنی در سالن کنفرانس دفتر شهردار منطقه ۱۶ برگزار شد.

در این نشست دبیر شورای عالی قرآن با اشاره به شناسایی و یکپارچگی مدیریت فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه گفت: هدف‌گذاری ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ایجاد مساجد قرآنی و پایگاه‌های فعال قرآنی مسجد‌محور با حضور نوجوانان و جوانان است که با تعامل و هماهنگی همکاری و همدلی بین ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و دست‌اندرکاران علوم و فعالیت‌های قرآنی محقق می‌شود.

وی افزود: هدف‌گذاری اولیه ما هر محله یک مسجد قرآنی است که امیدواریم تا فرارسیدن ماه مبارک رمضان با همکاری مناطق، امور مساجد و مرکز فعالیت‌های دینی و همچنین فعالان قرآنی بتوانیم محافل قرآنی را در سطح شهر تهران حمایت و فعال کنیم.

در این نشست که به منظور آشنایی با فعالان و قاریان و مسئولان مؤسسات قرآنی با یکدیگر و نحوه حمایت و پشتیبانی و بستر‌سازی شهرداری برگزار شد. هر یک از شرکت‌کنندگان نقطه نظرات و فعالیت‌های مجموعه قرآنی خود را ارائه و مقرر شد از ظرفیت مربیان قرآنی برای آموزش و توانمند‌‌سازی قرآن آموزان در سطح منطقه استفاده شود.

در پایان این نشست طاهر آبادی، جانشین دبیرخانه شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به مصوبات کمیته دینی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تشکیل دارالقرآن‌های مرکزی مناطق، شناسایی محافل قرآنی خانگی، تشکیل خانه‌های قرآن و عترت محلات و کانون‌های وابسته از جمله مطالبات دبیرخانه شورای عالی قرآن است.

وی افزود: شفاف‌سازی فعالیت‌های قرآنی مرتبط با شهرداری در سطح منطقه، تقویت نقش حمایتی شهرداری در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی با شاخص ابلاغی شورای عالی قرآن، شناسایی توانمندی و ظرفیت‌های قرآنی و مذهبی و مشارکت آنان در جهت توسعه فرهنگ قرآنی مورد انتظار است.

انتهای پیام
captcha