خوزستان، دریچه‌ ورود مکتب اهل‌بیت(ع) به کشور است
کد خبر: 4100181
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

خوزستان، دریچه‌ ورود مکتب اهل‌بیت(ع) به کشور است

رئیس تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به جلوه موکب‌داری خوزستان گفت: برای افتخار به خوزستان دلایل زیادی وجود دارد و خوزستان دریچه ورود مکتب اهل بیت(ع) به کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین قمیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در اختتامیه سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها که عصر امروز ۲۵ آبان در دارالقرآن استان برگزار شد، گفت: برای افتخار به خوزستان دلایل زیادی وجود دارد و خوزستان دریچه ورود مکتب اهل بیت(ع) به کشور است.

وی با اشاره به جلوه‌های تشیع در استان خوزستان، اظهار کرد: وجود علما در طول تاریخ استان و شهیدانی که در خوزستان تقدیم اسلام شد از جمله جلوه‌های استان است و اکنون خوزستان، جلوه پایتخت موکب‌داری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: بنده برای تشکر و قدردانی از موکب‌داران که این حقیقت نورانی را روایت می‌کنند، به استان آمدم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اينکه ظرفیت زیارت سیدالشهدا(ع) بی ‌بدیل است،  افزود: یک گام برداشتن در مسیر کربلا، ثواب یک حج مقبول‌ را دارد و همه اینها جهت لقای‌ خداوند است.

وی درباره تاثیر  زیارت گفت: مهمترین رسالت ما این است که بتوانیم در مسیری که زائران حرکت می‌کنند، عرفان به حق را افزایش دهیم. مواکب، روحانیون و مبلغین ما بستری جهت برپایی نماز ایجاد و در مسیر فرهنگی تلاش کنند.

موسوی‌فرد در پایان با اشاره به اعزام قریب ۴ میلیون زائر به کربلا گفت: باید از هم اکنون جهت فراهم ساختن زیرساخت‌ها برنامه ریزی کنیم به دلیل اینکه قطعا سال آینده جمعیت بیشتری مشرف می‌شوند. همچنین ایجاد امنیت پس از اربعین حائز اهمیت است.

یادآور می‌شود، فراخوان اولین سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها» شهریور امسال از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در سه بخش اصلی عکس، پوستر و مستند و بخش جنبی عکاسی با موبایل منتشر شد.

موضوعات این سوگواره شامل: شاخصه‌های فرهنگ موکب‌داری، جلوه‌های خاص از خدمت‌رسانی در پیاده‌روی اربعین حسینی، موکب نقطه اتصال دو ملت ایران و عراق، بانوان و مواکب، خوزستان دروازه ورود تشیع و پایتخت موکب‌ها، مواکب خدمت‌رسانی به زوار پیاده در ایام شهادت امام رضا(ع)، گسترش فرهنگ موکب‌داری در سراسر ایران به مناسبت‌های مختلف، مواکب خانگی؛ خدمت رسانی به زوار در خانه‌های مردم ایران و عراق بود. 

‌در اختتامیه سوگواره برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و از آنها تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha