اقدام قطر در معرفی اسلام به حاضران در جام جهانی + فیلم
کد خبر: 4100316
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

اقدام قطر در معرفی اسلام به حاضران در جام جهانی + فیلم

برخی هتل‌های دوحه در پایتخت قطر برای معرفی اسلام به تماشاچیان و تیم‌های حاضر در جام جهانی، دست به ابتکار جالبی زده‌اند که با استقبال کاربران فضای مجازی روبرو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره نت، برخی از هتل‌های دوحه برای معرفی اسلام به چند زبان در طول جام جهانی ۲۰۲۲ که برای اولین بار در یک کشور عربی برگزار می‌شود در اتاق‌های خود بارکدهای مخصوصی قرار داده‌اند.

حساب‌های توییتری قطری از جمله مرسال قطر تصویری را منتشر کردند که این بارکد را نشان می‌دهد. گفته می‌شود این بارکد در اتاق‌های هتل برای معرفی اسلام به زبان‌های مختلف جهان در طول جام جهانی تدارک دیده شده است.

بارکد به صفحه‌ای اینترنتی وابسته به وزارت اوقاف قطر متصل است و در اولین صفحه آن گزینه‌هایی که شامل زبان‌های مختلف است، وجود دارد و با انتخاب زبان، مطالبی درباره آشنایی مقدماتی با اسلام ظاهر می‌شود.

این بارکد، نشان مرکز فرهنگی اسلامی عبدالله بن زید آل محمود وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر را دارد که ابتکاری را با هدف معرفی اسلام به هواداران و حاضران جام جهانی 2022 از طریق مطالب دینی ترجمه شده به چندین زبان راه‌اندازی کرده است.

فعالان توئیتری این تصویر را به طور گسترده منتشر و آن را ایده‌ای خلاقانه توصیف کردند و جام جهانی را فرصتی هوشمندانه برای گسترش و معرفی اسلام دانستند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) با بازی افتتاحیه بین قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت آغاز می‌شود. این برای نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در خاورمیانه و یک کشور عربی برگزار می‌شود.

قطر در راستای معرفی اسلام به هواداران فوتبال، همچنین در خیابان‌های شهر دوحه دیوارنگاره‌هایی مزین به احادیث پیامبر به دو زبان انگلیسی و عربی نصب کرده است.

انتهای پیام
captcha