قطر: آرمان فلسطین را در طول جام جهانی از یاد نخواهیم برد
کد خبر: 4100767
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

قطر: آرمان فلسطین را در طول جام جهانی از یاد نخواهیم برد

دستیار وزیر خارجه قطر اعلام کرد: این کشور در طول جام جهانی مردم فلسطین و رنج‌هایی را که اشغالگران صهیونیست بر آنها تحمیل کرده‌اند از یاد نخواهد برد.

به گزارش ایکنا به نقل از دوحه نیوز، لولوه الخاطر، دستیار وزیر امور خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه گفت: فلسطین در طول جام جهانی فوتبال 2022 در ذهن قطر حضور خواهد داشت.

الخاطر ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما انتظار داریم جام جهانی را با هزاران برادر و خواهر خود از فلسطین جشن بگیریم و در اینجا اعلام می‌کنیم که آرمان فلسطین همیشه در وجدان ما باقی خواهد ماند.

اظهارات این دیپلمات قطری در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سازمان خیریه قطر و جمعیت هلال احمر این کشور (QRCS) بیان شد که در آن ابتکار عملی برای آوارگان ارائه شد تا جام جهانی را ببینند.

این ابتکار عمل که تنها دو روز قبل از جام جهانی اعلام شد، شامل ایجاد مناطق هواداری با صفحه نمایش‌های بزرگ برای جوامع مورد نظر و تضمین شعار «قطر 2022 برای همه» است.

یکی از پناهندگانی که از طریق نمایشگرهای بزرگ به مسابقات دسترسی خواهند داشت، اردوگاه زعتری اردن است که مدت‌ها یادآور بحران جاری پناهندگان سوری بوده است. همچنین در کشورهای دیگر همچون سودان، سوریه، بنگلادش، سومالی و کنیا این مناطق هواداری ایجاد خواهد شد. 

نهادهای بشردوستانه قطری همچنین فعالیت‌های متعددی را در طول مسابقات در تلاش برای کاهش درد و رنج هزاران جمعیت آواره و پناهنده اعلام کردند. کمیته عالی میراث (SC) و شبکه تلویزیونی بین اسپورتس beIN Sports نیز از جمله شرکای کلیدی این طرح بشردوستانه هستند.

اظهارات الخاطر در مورد آرمان فلسطین حمایت بی‌دریغ این دولت خلیج فارس از فلسطین را برجسته کرد. قطر بارها عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به دلیل جنایات مداوم این رژیم علیه فلسطینیان رد کرده است. در ماه سپتامبر، امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لو پوینت، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

شیخ تمیم به لوپوینت فرانسه گفت: هر کشوری حق دارد با کشورهایی که می‌خواهد رابطه برقرار کند. اما عادی‌سازی با اسرائیل چیست؟ آیا اوضاع در اسرائیل عادی است؟ نه!

اخیراً، قطر از افتتاح کنسولگری موقت اسرائیل در دوحه در طول جام جهانی امتناع کرده است. الخاطر خطاب به مطبوعات با ابراز همبستگی قطر با پناهندگان و آوارگان، بر نقش این کشور در اولویت دادن به دیپلماسی و میانجیگری در رأس سیاست خارجی خود تأکید کرد.

او همچنین به افزایش مستمر اسلام‌هراسی علیه مردم خاورمیانه و سخنانی که منطقه را به طور منفی به تصویر می‌کشند، اشاره کرد و گفت: مردم منطقه ما وقتی قربانی بحران‌های پی در پی، درگیری‌های مسلحانه و تشدید لفاظی‌های اسلام‌هراسانه شده‌اند، مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

این دیپلمات قطری افزود که این منطقه با کارزارهای بدخواهانه مبتنی بر استانداردهای دوگانه روبه‌رو شده است که مردم بی‌گناه با آوارگی، پناهندگی و تحمل رفتار ظالمانه بهای آن را پرداخته‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha