۵۰ درصد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش به همت خیرین ساخته می‌شود
کد خبر: 4100388
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

۵۰ درصد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش به همت خیرین ساخته می‌شود

 مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور با بیان اینکه مدرسه سازی مصداق بارز باقیات‌الصالحات است، گفت: با حضور خیرین بیش از ۱۵۰ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است، ۵۰ درصد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش به همت خیرین ساخته می‌شود.

سیو محمدرضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه سازبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از کمیته اطلاع رسانی همایش تکریم خیرین مدرسه ساز، سید محمدرضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور، امروز ۲۶ آبان‌ماه در بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، اظهار کرد: خیرین می‌توانند در هیات امنای مدارس حضور داشته باشند. مدارس باید تجهیزات مناسب، داشته باشند. علم و دانش از طریق فناوری‌های روز به دست می‌آید و مدارس باید هوشمند شوند.

وی با بیان اینکه خیرین می‌توانند کمک کنند تا دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند بورسیه شوند، تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور جوانانی هستند که به آنها حرفه آموزی نشده است. اگر هنرستان‌ها وکار و دانش تقویت شود، هنرآموزان وارد بازار کار می‌شوند و مشکلاتشان حل می‌شود بنابراین لازم است به داد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برسید.
 
وی با بیان اینکه مدرسه سازی مصداق بارز باقیات‌الصالحات است، مطرح کرد: با حضور خیرین بیش از ۱۵۰ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است. ۵۰ درصد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش توسط خیرین ساخته می‌شود.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعهدات خیرین بالا رفته و مدارس زیادی در کشور ساخته شده است، بیان کرد: مشکلاتی از نظر افزایش هزینه‌ها برای مدرسه‌سازی به وجود آمده اما اگر خیرین در مناطق روستایی ۳۰ درصد و در مناطق شهری ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند، مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان نیز در این همایش گفت: سرشت ایرانیان با نیک اندیشی عجین شده است و خیرینی در کشور داریم که تمام اموال خود را برای کار خیر هزینه می‌کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در کشور عزیزمان خیرین زیادی به واسطه سرشت ما ایرانیان داریم. سرشت ایرانیان با نیک اندیشی عجین شده است.

وی تصریح کرد: خیرینی در کشور مانند مرحوم علیپور داریم که تمام اموالشان را وقف کردند. این مرحوم که تاجر فرش بود از کشور آلمان به کشور بازگشت و تمام اموال خود را در زمینه مدرسه‌سازی هزینه کرد.
 
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ما با تمام وجود به خیرین تعظیم و ادای احترام می‌کنیم و امیدواریم خداوند بر مال و عمر خیرین، برکت دهد.

 

انتهای پیام
captcha