معرفی کتاب «به من گفتند تنها بیا» در نماز جمعه تهران
کد خبر: 4100506
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

معرفی کتاب «به من گفتند تنها بیا» در نماز جمعه تهران

کتاب «به من گفتند تنها بیا» به نوشته سعاد مخنت و ترجمه فائزه نوری در نماز جمعه 27 آبان ماه تهران معرفی شد.

کتاب به من گفتند تنها بیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، کتاب «به من گفتند تنها بیا» امروز، 27 آبان ماه در حاشیه برگزاری نماز جمعه تهران معرفی شد. این کتاب از سوی سعاد مخنت به رشته تحریر درآمده و فائزه نوری آن را ترجمه کرده و انتشارات کتابستان معرفت ناشر این کتاب است.

کتاب «به من گفتند تنها بیا» خاطرات زن روزنامه‌نگار مسلمان، سعاد مخنت است؛ او اولین زنی است که با یکی از سران داعش به اسم، ابویوسف دیدار و مصاحبه می‌کند و زنده می‌ماند.

سعاد مخنت روزنامه‌نگار مسلمان آلمانی است که برای واشنگتن‌پست درباره تروریسم گزارش می‌دهد. او پیش از این با نیویورک‌تایمز کار می‌کرد و «بچه‌های جهاد» از مشهورترین آثار او است.

سعاد با این سؤال که «چه چیز جوانان مسلمانی را که در اروپا زندگی می‌کنند جذب گروه‌های تروریستی می‌کند؟» این خطر و ماجراجویی را به جان می‌خرد تا با یکی از سران داعش مصاحبه کند.

او ماجرای خود را به شکلی داستان‌وار ابتدا از قراری که به کمک یک واسطه با یکی از سران داعش گذاشت آغاز می‌کند و پس از ارائه اظهار نظرهای آن مرد جوان داعشی چگونگی باز شدن پایش به این حرفه و ملاقات و مصاحبه با افراد گوناگون و کسانی که به نام مذهب دست به اقدامات ضدانسانی می‌زنند بیان می‌کند. او از داعش می‌گوید، از گروهکی که ادعا دارد برای مسلمانان در سراسر جهان آزادی هدیه می‌کند و معتقد است در حال جهاد است.

انتهای پیام
captcha