دین اسلام برای جان انسان در هر لباس و مکتبی ارزش قائل است
کد خبر: 4100515
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

دین اسلام برای جان انسان در هر لباس و مکتبی ارزش قائل است

امام جمعه سنندج گفت: دین اسلام برای جان انسان در هر لباس و مکتبی ارزش قائل بوده و کشتن انسان بی‌گناه، محکوم و گناهی نابخشودنی است.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، امروز، 27 آبان‌ در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه سنندج، اقدامات تروریستی و اغتشاشات اخیر و شهادت جمعی از نیروهای امنیتی و مردم بی‌گناه در ایذه، اصفهان، کامیاران، بوکان و سنندج را محکوم کرد و گفت: بر هم خوردن امنیت کشور باعث آشوب و هرج و مرج و کشتار مردم می‌شود.

وی افزود: کسانی که در آنسوی مرزها امروز ادعای حمایت از مردم را دارند، همان‌هایی هستند که در برابر حملات شیمیایی دشمن بعثی به حلبچه، سردشت و قتل عام ۱۸۰ هزار کُرد بی‌گناه توسط صدام در حادثه انفال، سکوت کردند.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر آن روزها از ملت ایران و کُرد دفاع نکردند، قطعا امروز نیز دشمنان دلسوز ما مردم نیستند و نباید اجازه دهیم تبلیغات رسانه‌ای آنان ما را فریب دهد.

وی با اشاره به اینکه اینکه مسئولان باید برای تأمین مسکن و شغل جوانان همت و جدیت داشته باشند، توصیه کرد: مسئولان از منابع خدادادی موجود در کردستان از جمله مرز و معادن برای توسعه استان بهره گیرند، چراکه توسعه، امنیت پایدار را به دنبال خواهد داشت.

ماموستا رستمی تأکید کرد: دین اسلام برای جان انسان در هر لباس و مکتبی ارزش قائل بوده و کشتن انسان بی‌گناه، محکوم و گناهی نابخشودنی است.

وی افزود: جوانان باید منطقی خواسته‌های خود را بیان کنند و از اغتشاش و خشونت علیه نیروی انتظامی پرهیز کنند، دولت نیز باید برای رفع مشکلات قشر جوان اقدام عملی انجام دهد و نیروهای امنیتی نیز باید صبور باشند و از خشونت و استفاده از اسلحه برای مقابله با قشر جوان و احساساتی خودداری کنند.

امام جمعه سنندج نیروهای امنیتی را از خود مردم دانست و بیان کرد: چرا عده‌ای ناآگاه خون نیروی امنیتی را که به مردم خدمت می‌کند، می‌ریزند و فرزندان وی را یتیم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بی‌حجابی،آتش‌زدن سطل زباله و ناامنی در سطح شهرها نشانه دموکراسی نیست، یادآور شد: این راه اعتراض نیست، آتش زدن اموال عمومی و ایجاد ناامنی، دور از منطق و تفکر و مدنیت است.

انتهای پیام
captcha