عدم اعطای جایزه به نویسنده انگلیسی به خاطر حمایت از فلسطین
کد خبر: 4100562
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

عدم اعطای جایزه به نویسنده انگلیسی به خاطر حمایت از فلسطین

حمایت یک نویسنده انگلیسی از فلسطین باعث شد تا آلمان از دادن جایزه به این نویسنده خودداری کند. امری که با انتقاد گسترده شخصیت‌ها و هنرمندان انگلیسی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، خودداری آلمان از اعطای جایزه درام اروپایی به کاریل چرچیل، نویسنده انگلیسی، با موج گسترده محکومیت این اقدام مواجه شده است.

شخصیت‌ها و هنرمندان انگلسی از لغو معتبرترین جایزه برای کاریل چرچیل، نویسنده و نمایشنامه نویس، به دلیل حمایت او از حقوق فلسطینیان انتقاد کردند.

به گزارش روزنامه گاردین، حدود 170 هنرمند و بازیگر انگلیسی نامه‌ای سرگشاده را امضا و در آن ناراحتی خود را از تصمیم برای لغو این جایزه ابراز کردند.

چرچیل به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین هنرمندان نمایشنامه معاصر انگلستان بیش از 30 نمایشنامه نوشته است که بسیاری از آنها به سوء استفاده از قدرت می پردازند.

آوریل گذشته، چرچیل جایزه درام اروپایی 2022 را به پاس قدردانی از کارهایش دریافت کرد.

بزرگترین جایزه اروپا 75 هزار یورو ارزش دارد و توسط بنیاد ساچپیل اشتوتگارت (Sautspiel Stuttgart) با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و هنر آلمان در بادن-وورتمبرگ اهدا می شود.

در اوایل این ماه، هیئت داوران منصوب شده توسط شرکت تئاتر جایزه امسال را لغو و اعلام کرد که «از اطلاعات ناشناخته قبلی مطلع شده است».

هیئت داوران افزود: نمایش هفت کودک یهودی را می‌توان ضد یهود دانست، از این رو با کمال تأسف هیئت داوران تصمیم گرفت امسال جایزه را اهدا نکند.

انتهای پیام
captcha