آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار سینمایی + فیلم
کد خبر: 4100984
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار سینمایی + فیلم

شورای صدور پروانه نمایش آثار سینمایی با نمایش سه عنوان فیلم موافقت کرد.

به گزارش ایکنا، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش 3 عنوان فیلم «نفرین آرتا» به تهیه‌کنندگی سید جلال چاوشیان و کارگردانی مجید کریمی، «عامه‌پسند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سهیل بیرقی، «هفت بهار نارنج» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور و کارگردانی منصور نورمحمد گل سفیدی موافقت کرد.

فیلم سینمایی «نفرین آرتا» را سیدجلال چاوشیان تهیه‌ و مجید کریمی کارگردان کرده است. علی شاه‌حاتمی به عنوان مشاور کارگردان و بازنویس فیلمنامه با این اثر همکاری دارد. این فیلم به قدیمی‌ترین تمدن بشری شکل گرفته در ایران و جهان یعنی تمدن آرتا اشاره دارد که سفری به درون تاریخ ایران باستان و رمز و رازهای کهن‌ترین تمدن بشری پرداخته است. حمیدرضا عطایی، رامین راستاد، شیرن بینا، رضا ایرانمنش، ابتسام بغلانی، محمدرضا اکبری، سعید بیات، امیرارسلان کریمی، یسنا اصلانی و بابک نوری بازیگران ایرانی این اثر هستند. مهدی شیخ عیسی، اولکا کلووا، شیلر کی و چیرتسکا لوچ بازیگران غیر ایرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

«عامه‌پسند» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی سهیل بیرقی محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم، تکمیل سه‌گانه سهیل بیرقی دربارهٔ زنان جامعه است که در شهرضا ساخته شده‌ است. فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری در این فیلن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«هفت بهار نارنج» اولین فیلم سینمایی منصور گل‌سفیدی در مقام کارگردان است. فیلم سینمایی «هفت» حال و هوایی متفاوت و عاشقانه دارد و قرار است اواخر زمستان وارد مرحله پیش تولید شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور و نویسندگی احمد رفیع‌زاده تولید شده است. علی نصیریان، لادن مستوفی، فرهاد آییش، سارا رسول‌زاده، هومن حاجی‌عبدللهی و فرج‌الله گل سفیدی در این کار نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha