پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن + عکس
کد خبر: 4101176
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن + عکس

مرحله مقدماتی بخش آوایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن روز گذشته در بخش بانوان پایان یافت، این بخش از مسابقات در گروه آقایان نیز هفته قبل به پایان رسیده بود.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن + عکس

به گزارش ایکنا، داوری فایل‌های تصویری گروه بانوان حاضر در بخش آوایی مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ۲۵ آبان‌ماه در سالن امام علی(ع) مجتمع امام خمینی(ره) تهران آغاز شده بود، روز گذشته 29 آبان‌ماه پایان یافت.

در این مرحله از مسابقات فایل تصویری شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در حضور گروه داوری مورد ارزیابی قرار گرفت. در بخش بانوان مجموعاً ۱۶۲ فایل تصویری شامل ۵۵ نفر در رشته حفظ کل قرآن، ۳۱ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۳۴ نفر در رشته ترتیل و ۴۲ نفر در رشته قرائت تحقیق حضور داشتند.

داوری بخش بانوان این دوره از مسابقات را یک گروه ۱۲ نفر بر عهده داشتند که شامل رضوان جلالی‌فر و مریم منصوریان‌فر در بخش لحن، وجیهه شیخ‌فرشی و خدیجه دیاری در بخش تجوید، سمیه هیبتیان و هاله فیروزی در بخش صوت، زهرا میرشفیعی و فرشته مسجدی در بخش وقف و ابتدا و در بخش حسن حفظ نیز فاطمه حسینی‌فر و نجمه شبانی‌قهرودی بود. ریاست هیئت داوران بر عهده غصون مسلمی گذاشته شده و هاجر حیدری نیز ناظر داوری بود.

نفرات برگزیده این مرحله از مسابقات که هنوز تعداد آنها نهایی نشده است، به مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن که دی‌ماه امسال به صورت حضوری در استان خوزستان برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

این مرحله از مسابقات در بخش آقایان نیز طی روزهای ۱۷ تا ۲۳ آبان‌ماه برگزار شد.

از جمله مهم‌ترین تغییراتی که مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن نسبت به ادوار گذشته داشت بحث الکترونیکی شدن داوری‌ها بود، در این شیوه فرم‌های کاغذی نمره‌دهی داوران به طور کلی حذف شده و گروه داوری نمرات خود را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند.

به گفته مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه الکترونیکی شدن ثبت نمرات باعث حذف ۱۲ هزار برگ کاغذ از فرایند داوری‌ها شده است.

الهام وقاری

انتهای پیام
captcha