دغدغه مؤلف کتاب «شناسنامه چهارده معصوم(ع)» ایجاز و اختصار است
کد خبر: 4101297
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

دغدغه مؤلف کتاب «شناسنامه چهارده معصوم(ع)» ایجاز و اختصار است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در معرفی کتاب «شناسنامه چهارده معصوم(ع)» گفت: دغدغه مؤلف بر مبنای ایجاز و اختصار است که اتفاقاً این دو مورد از نیازهای مهم در حوزه ترویج به حساب می‌آید.

آیت عادلی نژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم رونمایی از کتاب «شناسنامه چهارده معصوم(ع)»، امروز، 30 آبان در کتابخانه عمومی تخصصی شهید مرتضی شفیعی (مرکز علوم و معارف اهل بیت) اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام آیت‌ عادلی‌نژاد، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در این مراسم گفت: این جمع برای رونمایی از یکی دیگر از مجاهدت‌های علمی آیت‌الله سیدعلی شفیعی در حوزه اهل‌بیت(ع) شکل گرفته است. پیش از معرفی کتاب لازم می‌دانم یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی را گرامی بدارم؛ استادی که هر که با او مأنوس بود متوجه می‌شد از مهم‌ترین ویژگی‌های این استاد علاقه‌مندی به کتاب و نشر بود. شاید کمتر کتابی در حوزه مسائل دینی، اجتماعی، انقلاب اسلامی، امام و مقام معظم رهبری چاپ می‌شد که ایشان از آن مطلع نباشد. یاد و خاطره ایشان را در روز ولادتشان گرامی می‌داریم و این دو بیت را تقدیم ایشان می‌کنم: «تو همانی که دلم لک زده لبخندش را/ آنکه هرگز نتوان یافت همانندش را»

وی در ادامه در معرفی کتاب «شناسنامه چهارده معصوم(ع)» گفت: از نام کتاب مشخص است که دغدغه مؤلف بر مبنای ایجاز و اختصار است. ویژگی شناسنامه این است که اختصار در هدف و متن دارد و اتفاقاً ایجاز و اختصار، یکی از نیازهای مهم ما در حوزه ترویج است. گاهی کتاب‌ها علمی و تخصصی هستند که موضوع آن جدا است، اما کتابی که برای مخاطب عام منتشر می‌شود، یکی از مؤلفه‌های آن باید توجه به تنوع و اختصار باشد. بنابراین ایجاز و اختصار از امتیازات این کتاب است.

عادلی‌نژاد افزود: از نکات دیگر این کتاب، جمع‌آوری اطلاعات شناسنامه‌ای چهارده معصوم است، که شاید جای دیگر آن‌ها را به این صورت و تجمیع شده پیدا نکنیم. اطلاعات بکری نسبت به اهل‌بیت(ع) و برخی حوادث در این کتاب بیان شده است که شاید برای به دست آوردن آن‌ها در حالت عادی نیاز باشد وقت زیادی صرف شود یا نیاز باشد. 

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: موضوع مهم توجه کردن به الگوها است که برای جامعه بسیار مهم و کلیدی است و یکی از آسیب‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم توجه نکردن به الگوهای دینی است و این مدل نگارش بر مبنای اختصار می‌تواند اطلاعات کپسولی در موضوعات مورد نیاز در اختیار مخاطب قرار دهد.

انتهای پیام
captcha