نمایشگاه‌های موقت کتاب در واحدهای اقتصادی ایجاد شود
کد خبر: 4101312
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

نمایشگاه‌های موقت کتاب در واحدهای اقتصادی ایجاد شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر ایجاد نمایشگاه‌های موقت کتاب در واحدهای اقتصادی استان، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بین آحاد مردم تقویت کنیم.

علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یک‏‌شنبه، 29 آبان در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب ویژه جامعه کار و تلاش لرستان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی پایه و اساس فرهنگ و اعتلای هر جامعه است، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به‌ویژه جامعه کارگری، موجب تولید دانش و همچنین پیشرفت‌ در صنعت و توسعه اقتصادی و سیاسی شود.

وی با اشاره به اینکه خواندن کتاب در آرامش روح و روان تاثیر مثبتی دارد، افزود: وضعیت دنیای امروز که بیشتر در فضای مجازی و اینترنی است راه را برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی محدود کرده و مردم را با توجه به جذابیت این فضا به این سمت و سو کشانده و بایستی تلاش کنیم دوباره فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بین آحاد مردم تقویت کنیم چرا که تأثیر خوبی بر روحیه جامعه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سلامت روح و جسم کارگران با توجه به فعالیت اکثر آنان در مشاغل سخت باید مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد و در این زمینه لازم است ارتقا سلامت روحی و روانی از طریق مطالعه و ترویج کتابخوانی حفظ شود.

جهانی بر ایجاد نمایشگاه‌های موقت کتاب در واحدهای اقتصادی استان تأکید کرد و افزود: با توجه به وظیفه اصلی این اداره کل در صیانت از حق و حقوق کارگران و کارفرمایان حوزه فرهنگی و اجتماعی این اداره کل بایستی در بخش فرهنگ کتابخوانی زمینه ترویج این مقوله مهم را در بین کارگران و واحدهای اقتصادی با تمام توان فراهم کند و علاوه‌بر کارگران ترویج این فرهنگ را در بین خانواده آنان در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام
captcha