الجزیره: کلمه قرآن در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت
کد خبر: 4101449
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
در پی برنامه قرآنی در افتتاحیه جام جهانی؛

الجزیره: کلمه قرآن در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت

اجرای برنامه پرفورمنس قرآنی در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 در قطر با تحسین گسترده کاربران اینترنتی همراه شد به نحوی که کلمه قرآن به انگلیسی در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، به دنبال اجرای برنامه پرفورمنس قرآنی جوان معلول قطری با حضور مورگان فریمن هنرپیشه آمریکایی هالیوود در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر، کلمه قرآن در زبان انگلیسی در صدر شبکه‌های اجتماعی در نقاط مختلف جهان قرار گرفت.

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پرفورمنس مشترک مورگان فریمن، هنرپیشه مشهور آمریکایی و غانم المفتاح، قاری قطری آغاز شد. در این اجرا، با استناد به آیه ۱۳ سوره الحجرات بر اتحاد و همزیستی همه مردم جهان بر مبنای نقاط مشترک تأکید شد.

کاربران با پخش کلیپ‌های ویدئویی از این پرفورمنس، شیفتگی خود را نسبت به این حرکت منحصر به فرد ابراز کردند که نشان دهنده تمایل قطر برای انعکاس مذهب و فرهنگ خود در جام جهانی بود.

کاربران و صاحبان این کلیپ‌ها در رسانه‌های اجتماعی آغاز مراسم افتتاحیه با این برنامه قرآنی را تحسین کردند که از طریق آن برگزارکنندگان جام جهانی 2022 قطر در پی بازتاب فرهنگ و دین اسلام بودند.

واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از تحسین بسیاری از بینندگان مراسم افتتاحیه از پیام وفاق، صلح و وحدتی بود که از طریق تلاوت آیاتی از قرآن توسط جوان قطری انتقال یافت و هدف از آن ترویج فرهنگ همگرایی بین ملت‌ها بوده و شرکت بازیگر آمریکایی در این پرفرمنس به منظور تأکید بر این موضوع است.

فرید خان، یک روزنامه‌نگار در توئیتی گفت: آغاز مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر در قطر با تلاوت آیاتی زیبا از قرآن کریم مملو از پیام اتحاد، برابری، وفاق و همبستگی است.

لیزا خواننده به نوبه خود اظهار کرد: «زندگی زیر یک چادر بزرگ به نام زمین با احترام متقابل و بدون قضاوت با توحه به اینکه زیبایی را در تفاوت‌های خود می‌یابیم در این مرحله ضروری و رؤیایی به نظر می‌رسد، آفرین.»

موثیا یک روزنامه‌نگار دیگر نوشت: افتتاح جام جهانی 2022 با قرائات آیه قرآن ابتکاری بود که کسی از قبل تصورش را نمی‌کرد. میلیاردها بیننده از سراسر جهان با این ابتکار قطر شگفت‌زده شدند، چیزی که در تاریخ 92 ساله جام جهانی بی‌سابقه و لحظه‌ای بسیار زیبا بود.

دیگر کاربر نوشت: چقدر فوق‌العاده زیبا بود که قطر جام جهانی را با تلاوت آیه‌ای از قرآن کریم آغاز کرد و یک پیام کوتاه به جهان با همه فرهنگ‌ها و ادیان فرستاد. این دین ماست و ما به آن افتخار می‌کنیم خیلی متشکریم قطر.

 عصر روز یکشنبه، ۲۰ نوامبر برابر با ۲۹ آبان، با آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، چشم جهانیان به دوحه، پایتخت قطر دوخته شد؛ جایی که برجسته‌ترین رویداد بین‌المللی فوتبال در آن افتتاح شد.
مراسم افتتاحیه جام جهانی با اجرای پرفورمنس قرآنی از سوی مورگان فریمن، هنرپیشه مطرح آمریکایی و غانم المفتاح، قاری معلول و اینفلوئنسر مشهور قطری آغاز شد که از سوی این کشور به عنوان سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شده است.

انتهای پیام
captcha