واكنش گسترده در فضای مجازی به اظهارات ضد اسلامی روزنامه‌نگار فرانسوی
کد خبر: 4101639
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

واكنش گسترده در فضای مجازی به اظهارات ضد اسلامی روزنامه‌نگار فرانسوی

اظهارات کنایه‌آمیز یک روزنامه‌نگار فرانسوی نسبت به تعداد زیاد مساجد در کشور قطر، با واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عبر،  ژاک وندرو، روزنامه‌نگار فرانسوی، با اظهارات خود درباره تعداد مساجد قطر خشم  گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

این روزنامه‌نگار فرانسوی که برای پوشش فعالیت‌های جام جهانی 2022 به قطر رفته است، در پاسخ به سوال پاسکال برود، گوینده کانال «سی نیوز» فرانسه در مورد برداشت‌هایش پس از ورودش به دوحه پایتخت قطر، پاسخ داد: در اینجا مساجد زیادی وجود دارد.

این اظهارات وندرو باعث شد مجری این کانال پس از خنده‌ای طولانی تلاش کند تا به او یادآوری اینکه روی آنتن است و پس از آن هم گفت: طبیعی است، شما در قطر هستید. در واقع مجری شبکه از این طریق تلاش کرد تا از وضعیتی که پیش آمده عبور و مشکل را حل کند.

این اظهارات ژاک وندرو، در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید قرار گرفت، جایی که فعالان این اظهارات را محکوم کردند و آنها را منعکس کننده نفرت پنهان از دین اسلام دانستند.

عبدالعزیز التویجری، مدیرکل سابق آیسسکو نیز با انتشار توییتی در حساب شخصی خود در توییتر، اظهارات این روزنامه‌نگار فرانسوی را محکوم کرد و در آن نوشت: گوینده از یک روزنامه‌نگار فرانسوی در مورد وضعیتش بعد از ورودش به قطر سوال می‌کند و او در جواب می‌گوید مساجد زیاد است و می خندد. به آن‌ها می‌گویم که شما عقده‌ای مزمن نسبت به اسلام و مساجد دارید.

انتهای پیام
captcha