پاسخ تماشاگران لبنانی به خبرنگار صهیونیست: اسرائیل وجود ندارد + فیلم
کد خبر: 4101506
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
در حاشیه جام جهانی؛

پاسخ تماشاگران لبنانی به خبرنگار صهیونیست: اسرائیل وجود ندارد + فیلم

اقدام تماشاگران لبنانی در مصاحبه نکردن با خبرنگار صهیونیست و به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین روی سکوی هواداران آمریکا در بازی مقابل ولز با استقبال کاربران روبرو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی  هواداران لبنانی در جام جهانی 2022 قطر پس از اطلاع از صهیونیست بودن خبرنگار کانال 12 اسرائیل از صحبت کردن با او خودداری کردند.

فعالان حامی آرمان فلسطین  در شبکه‌های اجتماعی به این جوانان لبنانی که از گفت‌وگو با خبرنگار اسرائیلی خودداری کردند درود فرستاده و موضع آنها را شرافتمندانه توصیف کردند.

رامی عزیز یک فعال نوشته است: آنها (صهیونیست‌ها) خودشان را به جام جهانی تحمیل کردند تا جام جهانی میزان نفرت مردم از آنها را نشان دهد. ما به توافق‌های موسوم به ابراهیم(توافقات سازش با رژیم‌های عربی) هیچ بهایی نمی‌دهیم.

بر اساس تصاویر منتشر شده، دو جوان لبنانی در مقابل یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی حاضر شده بودند که یک خبرنگار اسرائیلی بدون ذکر هویت به آنها نزدیک شد و به آنها گفت: سلام، از لبنان چه خبر؟ مرد جوان پس از پرس و جو از ملیت خبرنگار، پاسخ داد: برادر، من اسرائیلی هستم. این دو جوان بلافاصله از جلوی دوربین خارج شدند و خبرنگار اسرائیلی به فیلمبرداری ادامه داد و یکی از جوانان به او گفت: تو اهل اسرائیل هستی... اسرائیل وجود ندارد، نامش فلسطین است، اسرائیل نیست، اسرائیل وجود ندارد.

دو روز پیش نیز، یک جوان قطری با وجود اصرار یک خبرنگار در دوحه قطر قبل از شروع بازی جام جهانی از مصاحبه با یک شبکه اسرائیلی خودداری کرد.

اکانت جوانان قطر علیه عادی‌سازی هم در توئیتی خطاب به این جوان قطری نوشت: ما به محسن به خاطر حس وطن‌پرستی، عربی و اسلامی‌اش در امتناع از مصاحبه با یکی از کانال‌های  رژیم اشغالگر درود می‌فرستیم و از بقیه مردم و تماشاگران هم می‌خواهیم اقدام او را در تحریم و امتناع از برخورد با کانال صهیونیستی دنبال کنند.

این حساب کاربری افزود: عدم تعامل با کانال‌های اشغالگر و پایبندی به مواضع مردمی حامی آرمان فلسطین یک تکلیف است.

شب گذشته نیز در جریان بازی آمریکا و ولز، تماشاگران لبنانی پرچم فلسطین را روی سکوهای اختصاص یافته به هواداران آمریکا به اهتزاز درآوردند که با تحسین کاربران همراه شد.

شماری از تماشاگران هم چفیه‌های فلسطینی را بر سر و گردن داشتند و در حمایت از فلسطین شعار می‌دادند.

پاسخ تماشاگران لبنانی به خبرنگار صهیونیست: اسرائیل وجود ندارد/آماده

ویدئویی از توزیع نشان مربوط فلسطین توسط یک جوان قطری بین هواداران جام جهانی، در خیابان‌های دوحه هم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت.

لولوه الخاطر، دستیار وزیر امور خارجه قطر  هم روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه گفت: فلسطین در طول جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در ذهن قطر حضور خواهد داشت.

الخاطر ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما انتظار داریم جام جهانی را با هزاران برادر و خواهر خود از فلسطین جشن بگیریم و در اینجا اعلام می‌کنیم که آرمان فلسطین همیشه در وجدان ما باقی خواهد ماند.

قطر با تعبیه صفحه نمایش‌های بزرگ در محل اسکان آوارگان فلسطینی در اردن، سودان، سوریه، بنگلادش، سومالی و کنیا شرایط تماشای مسابقات جام جهانی را برای آنها فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha