کمیسیون «تعامل علمی حوزه‌های علمیه» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4101615
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور؛

کمیسیون «تعامل علمی حوزه‌های علمیه» در قم برگزار می‌شود

کمیسیون «تعامل علمی حوزه‌های علمیه» از کمیسیون‌های تخصصی کنگره علمی «أمناء الرسل»، چهارشنبه دوم آذرماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم در گفت‌وگو با خبرنگار این سازمان، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بحث تقویت و تعامل علمی با حوزه‌های علمیه، یک رویکرد تحولی دارد که از سوی نمایندگی این سازمان در قم به جد دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بخش دوم کنگره‌ علمی «أمناء الرسل» در شهر مقدس قم افزود: در راستای تقویت و تعامل علمی حوزه‌های علمیه و تکریم عالمان بصیر و پارسای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه نجف اشرف و قم مقدس، بخش نخست این کنگره در کشور عراق بسیار باشکوه برگزار شد و بخش دوم کنگره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های علمی «أمناء الرسل» طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (2 و 3 آذرماه) در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری هدف از برگزاری این کنگره‌ها را معرفی بزرگان حوزه‌های علمیه که در زمینه‌های علمی، تبلیغی، اجتماعی، سیاسی و در ابعاد مختلف نقش مهمی داشتند،  برشمرد و گفت: سه کمیسیون علمی در خصوص سیره معنوی و اخلاقی و معرفتی آیت‌الله خرسان و همچنین، شیوه علمی و بررسی تأثیرگذاری تألیفات آیت‌الله خرسان در ترویج و گسترش مکتب اهل بیت(ع) پیش بینی شده است.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ریاست «کمیسیون تعامل علمی حوزه‌های علمیه» این کنگره علمی را بر عهده خواهد داشت.

تکریم از شخصیت علمی آیت‌الله خرسان

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم اظهار کرد: در بخش دوم کنگره‌‌های علمی، شخصیت علمی آیت‌الله محمدمهدی موسوی الخرسان تکریم و آثار فراوان علمی او در قالب ۱۰۰ جلد کتاب که بخشی از آن‌ها چاپ شده و بخشی دیگر در دست چاپ است، معرفی می‌شود.

وی در ادامه، مطرح کرد: حوزه قم، حوزه علمیه خواهران، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، مجمع جهانی تقریب، مؤسسه تحقیقات نور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مؤسسه ال البیت، مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، عتبه علوی، عتبه حسینی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه(س)، معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات و ... جزء مشارکت کنندگان این کنگره هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری از انتشار ویژه نامه توسعه گفتمان دو حوزه‌ علمیه قم و نجف با هدف تجلیل از مقام علمی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان با عنوان «محقق بصیر» خبر داد.

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم یادآور شد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) واقع در شهر مقدس قم، میدان معلم، طبقه منفی 1، سالن جلسات فقاهت، روز چهارشنبه دوم آذرماه ساعت 15 تا 17 میزبان کمیسیون تعامل علمی حوزه‌های علمیه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha