رؤسای دانشگاه‌ها از طرح دستیار فناوری حمایت کنند
کد خبر: 4101643
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

رؤسای دانشگاه‌ها از طرح دستیار فناوری حمایت کنند

معاون فناوری وزیر علوم با بیان اینکه ماده 34 ضوابط اجرایی بودجه یک پتانسیل بسیار بالا برای تکمیل پروژه‌های دانش‌بنیان و فناور استان‌هاست، از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خواست تا حد امکان، از طرح دستیار فناوری، حمایت کنند.

علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علومبه گزارش ایکنا از لرستان، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان که امروز، یکم آذر در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: می‌بایست از برخی ظرفیت‌های موجود در قوانین، همچون ماده 34 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1401برای کمک به تکمیل پروژه‌های دانش‌بنیان و فناوری استان‌ها استفاده شود؛ براساس این ماده باید حداقل 10 درصد تملک دارایی سرمایه‌ای استان‌ها، به طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری استان‌ها بایستی از ظرفیت ماده 34 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1401 به خوبی استفاده کنند، ادامه داد: تاکنون، رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان، به خوبی از ظرفیت ماده 34 ضوابط اجرایی بودجه سال‌جاری استفاده کرده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اضافه کرد: از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، پیگیر هستیم تا بخشی از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از نوع انجمن‌های علمی، فناوری، باشند.

خیرالدین گفت: پیشنهادم این است دانشگاه لرستان با همکاری پارک علم و فناوری استان، شروع کننده این موضوع باشند که انجمن‌های علمی دانشجویی از نوع علمی، فناوری در دانشگاه لرستان شکل بگیرند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سطح استان‌ها بایستی با پارک‌های علم و فناوری استانی، همکاری‌های مشترک برای رونق فعالیت واحدها و هسته‌های فناور را گسترش دهند، اظهار کرد: توصیه می‌شود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به‌گونه‌ای بسترسازی کنند که واحدهای فناور با همکاری پارک‌های علم و فناوری، در سطح دانشگاه‌ها مستقر و حمایت شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، ادامه داد: در حال حاضر تعداد 35 نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان در واحدها و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری لرستان، در قالب فاز نخست طرح دستیار فناوری، مشغول به فعالیت شده‌اند که یک رویداد بسیار ارزشمند است.

خیرالدین از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خواست تا حد امکان، از طرح دستیار فناوری، حمایت کنند.

در این نشست، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سخنانی، گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه لرستان در زمینه‌های فناوری، نوآوری و اطلس جامع آموزش عالی استان، بیان کردند.

انتهای پیام
captcha