درخواست مسلمانان آمریکای لاتین برای مقابله با اسلام‌ستیزی
کد خبر: 4101655
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

درخواست مسلمانان آمریکای لاتین برای مقابله با اسلام‌ستیزی

سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی مسلمانان آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب خواستار مقابله با نفرت علیه مسلمانان و اسلام‌ستیزی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه حرکة التوحید و الاصلاح، سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی مسلمانان آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب تحت عنوان «مقابله مسلمانان آمریکای لاتین با پدیده نفرت» از روز یکشنبه، ۲۹ آبان در سائوپائولو برزیل آغاز به کار کرد.

وزرا، سفرا و هیئت‌های رسمی از 30 کشور و همچنین محققان و متخصصان از 100 کشور در سراسر جهان در این کنفرانس شرکت کردند تا درباره راه‌های مقابله با پدیده نفرت، جلوگیری از اثرات مخرب آن بر جوامع و کشورها و تهیه راهبردهایی برای کنترل و از بین بردن علل آن بررسی کنند.

لوئیس مارینیو، نماینده رئیس جمهور برزیل در سخنرانی خود در این کنفرانس با بیان اینکه اقلیت مسلمان یکی از یکپارچه‌ترین اقلیت‌ها در جامعه برزیل است، بر اهمیت و ضرورت برگزاری چنین کنفرانس‌هایی و اهمیت همکاری برای کنارگذاشتن نفرت و روی آوردن به مدارا تأکید کرد.

احمد علی الصیفی، رئیس مرکز دعوت اسلامی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب، نسبت به خطرات گسترش پدیده نفرت و اثرات منفی آن بر مسلمانان آمریکای لاتین و به طور کلی جهان هشدار داده و تأکید کرد که راه حل مقابله با آن در مواجهه با منشأ آن نهفته‌ است.

وی همچنین خواستار تلاش همه جانبه و ایجاد راه‌هایی برای اصلاح باورهای غلط درباره اسلام شد.

انیبال بکیر، رئیس سابق مرکز اسلامی آرژانتین نیز در اظهاراتی به قدس پرس گفت: آمریکای لاتین یکی از آزادترین قاره‌هایی است که مسلمانان در آن با وجود برخی مشکلات، از آزادی برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه در آمریکای لاتین و به‌ویژه در آرژانتین حمله شدیدی علیه اسلام صورت می‌گیرد، تمایل غیرمسلمانان به آشنایی با اسلام بیشتر می‌شود.

شایان ذکر است که برخی بررسی‌ها و آمارها حاکی از آن است که درصد مسلمانان آمریکای جنوبی به بیش از چهار میلیون نفر می‌رسد که بیشتر آنها در آرژانتین و برزیل هستند.

انتهای پیام
captcha