مربیان معارف نماز به مدارس البرز اعزام می‌شوند
کد خبر: 4101761
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

مربیان معارف نماز به مدارس البرز اعزام می‌شوند

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) البرز گفت: مربیان تربیت شده در دوره آموزشی مهارتی تربیت مربی معارف نماز جهت ارائه معارف نماز و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان به مدارس این استان اعزام می‌شوند.

اقامه نماز

حجت‌الاسلام محمدرضا عسگری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: دوره آموزشی مهارتی تربیت مربی معارف نماز با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز و ستاد اقامه نماز این استان در دو مرحله عمومی استانی و تخصصی به‌صورت متمرکز و کشوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در دوره عمومی شرکت کردند و موفق به کسب امتیاز ویژه در آزمون شدند در دوره تخصصی حضور پیدا کردند، افزود: این دوره شامل راه‌های تکمیل نماز، اهمیت نماز، آداب نماز، آثار نماز، شیوه‌های دعوت به نماز در خانواده، شبهه‌شناسی و پاسخ به سؤالات پر تکرار مانند چرا نماز؟ چرا نماز به عربی خوانده می‌شود و بررسی آیات مطالعاتی بود.

این مسئول با بیان اینکه بعد از پایان دوره گواهینامه معتبر برای شرکت‌کنندگان صادر شد، گفت: شرکت در دوره عمومی و تخصصی تربیت مربی معارف نماز دریافت گواهینامه و کد مربیگری از طریق ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت و تدریس و آموزش دوره‌های مشترک آموزشی نماز و مهدویت و اعزام به برنامه‌های سالانه فرهنگی و آموزشی از مزایای شرکت در این طرح است.

عسگری تصریح کرد: این دوره ویژه مربیان بنیاد مهدویت استان البرز برگزار شد و پس از اتمام آن، مربیان می‌توانند در مدارس به ارائه مباحث مهدوی و معارف نماز به دانش‌آموزان بپردازند. مدت این دوره 16ساعت حضوری و 16 ساعت مجازی بود و 40 مربی از اواخر آبان‌ماه تا روز یکم آذرماه در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی آن شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha