وزیر جامائیکایی: مسلمانان مشارکت بیشتری در اقتصاد داشته باشند
کد خبر: 4101836
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

وزیر جامائیکایی: مسلمانان مشارکت بیشتری در اقتصاد داشته باشند

وزیر صنعت، سرمایه‌گذاری و بازرگانی جامائیکا خواستار مشارکت بیشتر مسلمانان در اقتصاد این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Jamaica Observer، سناتور اوبین هیل (Aubyn Hill)، گفت که چنین مشارکت‌هایی می‌تواند سرمایه‌گذاران مسلمان بیشتری را به جامائیکا بیاورد.

وی از اعضای جامعه تجاری مسلمان جامائیکا خواست تا به دنبال فرصت‌های همکاری با اتاق بازرگانی جامائیکا (JCC) باشند.

سناتور هیل در سخنرانی خود که در جریان سمینار توانمندسازی و نمایشگاه تجاری در شهر کینگستون پایتخت جامائیکا برگزار شد، خاطرنشان کرد که این حمایت به پیشبرد محیط تجاری فراگیرتر و توانمندتر در جامائیکا کمک خواهد کرد.

هیل تصریح کرد: دولت مایل است اطمینان حاصل کند که همه بازیگران در بازار تجاری ما دارای یک مجموعه قوانین منصفانه، شفاف و عادلانه هستند که براساس آن (نهادها) امور تجاری خود را انجام دهند. اگر قرار است اقتصاد ما به رشد خود ادامه دهد، این گروه (مسلمانان) و در واقع، همه جوامع تجاری مولد در جامائیکا، باید توسط حکومتداری صحیح و چارچوب قانونی که استقلال فکر، آموزش و محیط تجاری مناسب را ترویج می‌کند، حمایت شوند.

وی همچنین از جامعه جوان مسلمان به عنوان عامل مهمی در رشد سریع بخش‌هایی مانند تولید و توزیع، لجستیک، مهندسی و فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) یاد کرد.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، مسلمانان سریع‌ترین گروه مصرف‌کننده در جهان را تشکیل می‌دهند و  این میزان 2.1 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال 2023 به 3 تریلیون دلار افزایش یابد. به گفته کارشناسان، بر این اساس، فرصت‌های روشنی برای اقتصاد جامائیکا برای دسترسی به بازارهای صادراتی جدید و بزرگ‌تر از جمله پاکستان، اندونزی، عربستان، مالزی و گویان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha