عرضه قرآن منسوب به امیرالمؤمنین(ع) در نمایشگاه لاهور + عکس و فیلم
کد خبر: 4101891
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
از سوی ایران انجام شد؛

عرضه قرآن منسوب به امیرالمؤمنین(ع) در نمایشگاه لاهور + عکس و فیلم

خانه فرهنگ ایران در لاهور نسخه‌ای از قرآن منسوب به امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع) را در نمایشگاه هنر اسلامی در این شهر به نمایش گذاشت.

به گزارش ایکنا از لاهور، این نمایشگاه که از روز پنجشنبه، ۲۶ آبان کار خود را آغاز کرد به جنبه‌های مختلف هنر اسلامی از جمله خوشنویسی اسلامی، نسخه‌های خطی قرآن و موسیقی صوفیانه پرداخت و تا چهار روز ادامه داشت.

در نمایشگاه هنر اسلامی لاهور که در مرکز هنری «الحمراء» برگزار شد، آثاری از هنرمندان پاکستان، ترکیه، عربستان و ایران در معرض دید عموم قرار گرفت و تاریخ ۱۴۰۰ ساله علوم و هنرهای اسلامی از طریق سمینارها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های قوالی(موسیقی آیینی عرفانی پاکستان)، غرفه‌های کتاب و سایر فعالیت‌ها،‌ بررسی شد.

یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه،‌ نمایش نسخ خطی کمیاب قرآن کریم، صفحات تذهیب‌شده قرآنی، آثار هنری استادان قدیمی و آثار هنرمندان مطرح از جمله هم‌وطنان ایرانی بود.

نسخه‌ای از قرآن منسوب به امیرالمؤمنین حضرت علی بن‌ابیطالب(ع) از مجموعه قرآن‌های آستان قدس رضوی به خط کوفی در این نمایشگاه عرضه شد و مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این قرآن «مصحف شریف منسوب به امام علی بن‌ ابیطالب(ع)» نام دارد و بازنگری و تدقیق آن را «طیار آلتی قولاچ» با همکاری «حمیدرضا مستفید» و «مرتضی توکلی» انجام داده است.

این نسخه از قرآن کوفی در خانه فرهنگ ایران در لاهور نگهداری می‌شود و در مناسبت‌ها و نمایشگاه‌های مختلف مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

خبرنگار : حسین الله وردی 
انتهای پیام
captcha