طراحی توطئه جدید علیه اماکن مقدس در فلسطین
کد خبر: 4103127
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
وزير اوقاف و امور دینی فلسطین تأکید کرد:

طراحی توطئه جدید علیه اماکن مقدس در فلسطین

حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین تأکید کرد: توطئه‌ای علیه اماکن مقدس از سوی دولت راست افراطی در حال طراحی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از سوا الاخباریة، حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین تأکید کرد: با توجه به حضور ایتامار بن گویر، راستگرای افراطی در دولت جدید اسرائیل، توطئه‌ای علیه اماکن مقدس به ویژه مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در حال انجام است.

البکری در گفت‌وگو با رادیو صدای فلسطین افزود: بن گویر در تلاش است با دولت نتانیاهو به توافق برسد تا واقعیت جدیدی را بر سرزمین‌های فلسطین تحمیل کند و اين نشان می‌دهد که او در حال طراحی يک توطئه بوده و از این طریق می‌خواهد گروه‌هایی در کرانه باختری برای سیطره بر زمین‌های کشاورزی تشکیل دهد؛ امری که تهدید بزرگی برای مردم فلسطین و زمین‌ها و املاک آن‌ها است.

وی با هشدار نسبت به خطرناک بودن طرح بن گویر و دولت افراطی جدید اسرائیل برای اماکن مقدس و به منظور تقويت راه‌های مقابله با این طرح‌های یهودی‌سازی، خواستار توجه و هوشیاری به این طرح‌ها در داخل فلسطین و در سطح جوامع عربی، اسلامی و بین‌المللی شد.

وزیر اوقاف و امور دینی خاطرنشان کرد که درخواست شهرک‌نشینان برای هجوم به مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در الخلیل در چارچوب اقدامات سریالی دولت‌های پی در پی اسرائیل در سال‌های اخیر است که سعی در اعمال تقسیم‌بندی زمانی و مکانی مسجدالاقصی دارند.

البکری خواستار اتحاد مردم فلسطین برای مقابله با این تهاجمات و نقشه‌های اسرائیل و لزوم فعال‌سازی سازمان کنفرانس اسلامی شد که برای حفاظت از مسجدالاقصی تأسیس شد.

وی تأکید کرد که مردم فلسطین در سایه وجود یک دولت راست افراطی با شرایط بسيار سختی مواجه هستند.

انتهای پیام
captcha