تغییر وضعیت مسجدالاقصی؛ شرط بن گویر برای پیوستن به کابینه نتانیاهو
کد خبر: 4106134
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

تغییر وضعیت مسجدالاقصی؛ شرط بن گویر برای پیوستن به کابینه نتانیاهو

رسانه صهیونیستی هاآرتص از وضع شرط تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی و اجازه دادن به یهودیان برای اقامه نماز در آن به عنوان شرط از سوی ایتمار بن‌گویر برای پیوستن به کابینه نتانیاهو خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شفا، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» فاش کرد که حزب «قدرت یهودی» به رهبری ایتمار بن‌گویر، تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی را برای پیوستن به ائتلاف دولتی جدید حاکم بر رژیم صهیونیستی  شرط کرده است.

با این‌حال این روزنامه به نقل از منابع دخیل در مذاکرات ائتلافی نوشت که حزب  و رهبر آن بنیامین نتانیاهو قاطعانه این درخواست را رد کرده‌اند. این درخواست حدود سه هفته پیش در یک سری جلسات مقدماتی که بین حزب لیکود و قدرت یهودی برگزار شد، مطرح شده است.

در این گزارش آمده است اگرچه نماز یهودیان در مسجدالاقصی رسماً ممنوع است، اما در عمل، نظامیان صهیونیست امکان برگزاری نماز در ضلع شرقی مسجد، دور از مسجد القبله و قبه الصخره را به شکلی بی‌صدا فراهم کرده‌اند.  

هاآرتص افزود: حزب قدرت یهودی خواستار بحث مجدد درباره برگزاری نماز یهودی در الاقصی شده است، با این استدلال که موضوع تغییر وضعیت موجود نیست، بلکه شکل دادن به آن است و باید برابری کامل در حقوق نماز حاصل شود.

شایان ذکر است که بنا به توافقی که بین این حزب و بنیامین نتانیاهو، به دست آمده، قرار است بن‌گویر با اختیارات گسترده وزارت امنیت ملی را بر عهده بگیرد.

بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود که مسئول تشکیل کابینه است، به دنبال تشکیل کابینه‌ای متشکل از احزاب راست‌گرا و مذهبی است که به گفته ناظران افراطی‌ترین کابینه در تاریخ رژیم صهیونیستی خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha