تولید علم بدون پژوهش و بازاریابی مفهومی ندارد
کد خبر: 4103234
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
فرماندار اهر:

تولید علم بدون پژوهش و بازاریابی مفهومی ندارد

فرماندار شهرستان اهر گفت: در ایران تولید علم اتفاق می‌افتد ولی این تولید به ثروت منجر نمی‌شود و تولید علم بدون پژوهش و بازاریابی مفهومی ندارد.

ابوالفضل غنی زاده، فرماندار اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار اهر، امروز، 8 آذرماه، در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج و تجلیل از برگزیدگان علم و فناوری بسیج در شهرستان اهر، تولید علم را به مانند کارخانه‌ای بیان کرد که در عین تولید محصول مورد نیاز جامعه باید بازار فروش و درآمدزایی نیز داشته باشد تا کارخانه به خودکفایی، توسعه و تولید بیشتر برسد.

وی افزود: متأسفانه در ایران سیستم آموزشی بیشتر به‌صورت تئوری و آموزشی بوده و تا دوران کارشناسی ارشد آموزش محور و تنها در دوره دکتری بعد از ۱۸ سال تحصیل به مرحله تولید علم و دانش می‌رسد.

غنی‌زاده، در ادامه با تأکید بر ارتقای مرتبه هیئت علمی دانشگاه‌ها برای تولید علم و پژوهش بیشتر در سطح جهان و توجه بیشتر به تولیدات پژوهش محور در جامعه گفت: اگر تولیدات پژوهش‌محور براساس نیازهای جامعه انجام گیرد مسلماً کشور به خودکفایی خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به ضریب هوشی بالای جوانان ایران نسبت به سایر کشورهای جهان گفت: جوانان نخبه و مخترع استان در همه مراکز علمی جهان حرفی برای گفتن دارند و این هوش و ذکاوت بالای این جوانان را دارد که باید بیشتر مورد توجه و حمایت باشند.

فرماندار اهر در بحث مسئله محور نیز افزود: اگر بخواهیم پژوهش‌ها مسئله‌ محور باشد، باید به جای تولیدات، نیازهای ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌ها در نمایشگاه‌ها در معرض دید باشند تا پژوهشگران و دانشگاهیان متناسب با این نیازها محصولات را تولید و کشور را به خودکفایی برسانند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هر تلاش، کار، پژوهش، تحصیل، اختراع و… اگر از روی اخلاص باشد حتماً برکت خداوند نیز با آن خواهد بود به جوانان گفت: در هر شغل، جایگاه و شرایطی که هستید، اگر اخلاص قلبی داشته باشید مطمئن باشید که خداوند متعال حامی شماست و برکت خداوند شامل حال شما خواهد بود.

فرماندار شهرستان اهر گفت: در ایران تولید علم اتفاق می‌افتد ولی این تولید به ثروت منجر نمی‌شود و تولید علم بدون پژوهش و بازاریابی مفهومی ندارد.

انتهای پیام
captcha