تئاتر فرصتی برای اصلاح سبک زندگی و توجه به معیارهای اخلاقی است
کد خبر: 4103306
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

تئاتر فرصتی برای اصلاح سبک زندگی و توجه به معیارهای اخلاقی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تئاتر را فرصتی کم‌نظیر برای اصلاح سبک زندگی و توجه به معیارهای انسانی و اخلاقی دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌ تئاتر استانی علاوه بر فرصت سازی برای ایجاد رشد در هنرمندان استان‌ در رقابتی سالم، به امید و نشاط در جامعه نیز کمک می‌کند.

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 8 آذرماه، در حاشیه بازدید از روند برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، اظهار کرد: این جشنواره با حضور گروه‌های نمایشی شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه و میناب از دوشنبه 7 آذرماه 1401 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور برگزاری جشنواره‌های استانی باعث همبستگی بین هنرمندان و مردم خواهد بود. همچنین این جشنواره فرصتی مجدد برای اعتلای ایران قوی است و شهرهای مختلف هرمزگان باید در کنار یکدیگر برای هدفی واحد تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تأکید بر اهمیت این رویداد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تمام توان از گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره حمایت خواهیم کرد تا نمایندگان شایسته‌ای را جهت حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کنیم.

جهانگیری عنوان کرد: در برگزاری این رویداد برنامه‌ریزی کردیم تا علاوه بر روی صحنه رفتن آثار، در طول اقامت هنرمندان در استان، جلسات نقد و بررسی آثار، نشست و کارگاه‌های تخصصی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره فراهم شود.

وی ادامه داد: در این دوره تاریخی، برگزاری جشنواره‌ تئاتر استانی علاوه بر فرصت سازی برای ایجاد رشد در هنرمندان استان‌ در رقابتی سالم، به امید و نشاط در جامعه نیز کمک می‌کند. تئاتر فرصتی کم‌نظیر برای اصلاح سبک زندگی و توجه به معیارهای انسانی و اخلاقی است. پیامی که از این رسانه منتشر می‌شود تا مدت‌ها در اذهان مخاطبین نقش خواهد بست و عامل بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: بی‌شک این فرصت هم برای جامعه هنری و هم برای عموم مردم باید مغتنم شمرده شود و برای اثربخشی آن نیازمند است تا با همکاری و مساعدت حامیان مؤثر فرهنگ و هنر، هنرمندان و مسئولان استانی برنامه‌هایی تدوین شود.

جهانگیری عنوان کرد: با توجه به حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت استانداری هرمزگان قطعاً بخشی از چالش‌های این حوزه مرتفع خواهد شد و شرایط برای استفاده هنرمندان در آینده بهتر می‌شود. استان هرمزگان به لحاظ زیرساخت‌های حوزه تئاتر نظیر پلاتوها و تماشاخانه‌ها و... جزو استان‌های محروم کشور به ‌حساب می‌آید و با حمایت دستگاه‌های متولی برای هنر نمایش استان هرمزگان ان‌شاءالله کاستی‌های موجود در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز جبران خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مخاطبان بسیار زیادی که تئاتر دارد، با برگزاری جشنواره تئاتر استانی یقیناً این هنر جان تازه‌ای خواهد گرفت. با توجه به شرایط این روزها که اجرای برخی نمایش‌ها متوقف‌ شده‌، برگزاری این جشنواره‌ها کمک شایانی به روشن نگه‌داشتن چراغ تئاتر می‌کند. نه‌ تنها برای جامعه هنری، بلکه برای عموم مردم این جشنواره می‌تواند ایجاد انگیزه کند و افرادی به این هنر روی بیاورند و استان هرمزگان نیز مثل گذشته از استان‌های پیشرو در تئاتر کشور خواهد بود.

یادآور می‌شود: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، 7 الی 9 آذرماه با حضور 4 گروه نمایشی در تماشاخانه آفتاب بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha