فرزندم در تورنتو هم جلسه قرآن برگزار می‌کرد
کد خبر: 4103779
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
پدر شهید محمد صالحه:

فرزندم در تورنتو هم جلسه قرآن برگزار می‌کرد

در دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید محمد صالحه، پدر شهید گفت: فرزندم علاوه بر اینکه در فعالیت‌های قرآنی فعالیت داشت در امور علمی نیز همیشه جزء نفرات برگزیده بود.

به گزارش ایکنا، در ادامه دیدارهای هفتگی قاریان قرآنی در چهاردهمین جلسه با حضور جمعی از اساتید و قاریان قرآنی چهارشنبه 9 آذر، با خانواده شهید محمد صالحه و شهیده زهرا حسنی سعدی دیدار صورت گرفت.

در ابتدای جلسه رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران گفت: کمیته شهدای قرآنی در تهران فعالیت می‌کند و یکی از مسئولیت‌های این کمیته، شناسایی شهدای فعال قرآنی است. این امر شش الی هفت سال است که پیگیری می‌شود البته به واسطه شیوع بیماری کرونا، دو سال برنامه دیدارها تعطیل شد اما چندین ماه است که دوباره ملاقات خانواده شهدای قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: شهدای قرآنی الگوی آیات قرآن هستند. آنها می‌توانند برای جوانان امروز ما اسوه باشند. برای همین نیاز است تا شهدای قرآنی بیشتر شناسایی شوند.

 در ادامه جلسه پدر شهید محمد صالحه گفت: فرزند شهیدم از سنین کودکی در امور قرآنی فعال بود. این اتفاق در دوران تحصیل و تا زمان شهادت نیز ادامه داشت. وی در ایام ماه مبارک مجالس قرآن برپا می‌کرد و به علاقه‌مندان قرآن آموزش می‌داد.

 وی ادامه داد: پسرم برای کار و تحصیل به همراه همسرش در تورنتو کانادا زندگی می‌کرد اما در آنجا نیز انس با قرآن را کنار نگذاشت و تلاش کرد با برپایی مجالس قرآن در امر آموزش کلام خدا فعال باشد. همچنین در امر مداحی نیز فعال بود و در ماه محرم برای اباعبدالله(ع) مراسم عزاداری برپا می‌کرد.

 این پدر شهید با بیان این که فرزندش در مسابقات علمی نیز از نفرات برگزیده بود، گفت: پسرم در مسابقات روبوکاپ خارجی شرکت می‌کرد و همیشه از افرادی بود که به عنوان نفرات برگزیده انتخاب می‌شد. برای همین از فرزندم می‌توان به عنوان شهیدی یاد کرد که در کنار ایمان در علم نیز چهره ممتاز بود.

وی تأکید کرد: احترام به پدر و مادر همیشه برای محمد پسرم یک امر واجب بود. به یاد ندارم هیچگاه وی نسبت به والدین خود تندی کرده باشد. او خانواده را اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن زندگی می‌دانست. همچنین معتقد بود ازدواج راه تکامل انسان است.

پدر شهید محمد صالحه اضافه کرد: یکی دیگر تأکیدات فرزندم، کسب حلال بود. در این راستا خمس خود را فراموش نمی‌کرد. درضمن دست خیر داشت و حاضر نبود به نیازمندی جواب نه دهد.

وی بیان کرد؛ وقتی حاج قاسم به شهادت رسید محمد بسیار غصه خورد و دیگر حاضر نبود در کانادا بماند چون می‌گفت آن کشور برخورد درستی با این امر (شهادت حاج قاسم) نداشته است. پسرم حفظ انقلاب و ارزش‌های حاکم بر آن را یک وظیفه برای همه می‌دانست.

مادر شهید صالحه نیز در این جلسه گفت: امام راحل(ره) فرمودند شهدا چشم‌ و چراغ ملت هستند. برای همین بهترین الگو در جامعه ما سیره و گفتار شهدا است. پسرم و همسرش به عنوان شهدای پرواز همیشه به مبانی دینی پایبند بودند و فریضه نماز اول وقت هیچگاه فراموش نمی‌کردند.

وی با بیان این که فرزند و عروسش هیچگاه لب به غیبت باز نکردن بیان کرد: این دو شهید نسبت به دیگران سوءظن نداشتند و تجسس در امور اطرافیان را صحیح نمی‌دانستند. از اسراف دوری می‌کردند. برای مثال می‌توانم به خرید وسایل عروسی آنها اشاره کنم که با قناعت کامل همراه بود.

مادر شهید افزود: من از پسرم و عروسم هیچگاه کوچکترین بدرفتاری ندیدم حتی حاضر نبودند موقع راه رفتن از ما جلوتر قدم بردارند. آنها روی سبک زندگی ایرانی اسلامی تأکید داشتند و معتقد بودند این شکل زندگی قادر است سعادت دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد.

مادر شهید صالحه تصریح کرد: فعالیت‌های انقلابی فرزندم تنها به داخل کشور خلاصه نمی‌شد بلکه در راهپیمایی روز قدس در کشور کانادا نیز شرکت داشت. او معتقد بود انقلاب ظرفیت این را دارد تا تمام آزادگان جهان را مورد خطاب قرار دهد. محمد روی بیت‌المال تأکید فراوان داشت و حاضر نبود کوچکترین مالی از بیت‌المال را صرف هزینه شخصی کند.

وی در انتها بیان کرد: پاسداری از خون شهدا وظیفه همه مردم است. یکی از اموری که همه شهیدان روی آن تأکید دارند حجاب است. عروسم روی این مسئله بسیار معتقد بود پس به جوانان توصیه می‌کنم حجاب را به عنوان یک امر الهی همیشه مدنظر داشته باشند.

در انتهای این مراسم از طرف جامعه قرآنی از خانواده شهید محمد صالحه تقدیر به عمل آمد.

شهید محمد صالحه به همراه همسرش زهرا حسنی سعدی در سقوط هواپیمای اوکراینی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha