توسعه و سرمایه‌گذاری در کردستان به عنوان اولویت کار مسئولان قرار دارد
کد خبر: 4103796
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

توسعه و سرمایه‌گذاری در کردستان به عنوان اولویت کار مسئولان قرار دارد

استاندار کردستان با اشاره به اینکه توسعه و سرمایه‌گذاری در استان به عنوان اولویت مسئولان استان قرار گرفته است، گفت: به لطف خداوند متعال برادری و همدلی بین مسئولان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای تأمین و مدیران و دست‌اندارکاران برقرار است و نتیجه آن توفیقات حاصل شده در یکسال گذشته در استان است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در دیدار رئیس جمهور با مردم سنندج که امروز، 10 آذرماه در سالن آزادی سنندج برگزار شد، گفت: امروز مفتخریم یکی از مطالبات جدی هشت ساله مردم سنندج در فاصله کوتاه از سفر حضرتعالی به استان با اقدام جهادی و انقلابی محقق و بهره‌برداری می شود و مردم سنندج و حومه از آب شرب سالم و گوارا بهره‌مند خواهند شد و این نگرانی و دغدغه آب شرب این دیار به طور کامل برطرف شده است.

وی با تشکر و قدردانی از وزیر نیرو در مشارکت و پیگیری‌های ویژه و مساعدت دفتر ریاست جمهور در اجرای این پروژه افزود: طرح آبرسانی به سنندج یکی از بزرگترین پروژه‌های سنندج بود که از سد آزاد بابت تأمین آب شرب سنندج ۲۸ کیلومتر خط انتقال در یکی از سخت‌ترین مسیرهای کوهستانی انجام شد.

استاندار کردستان اظهار کرد: این پروژه که اجرای آن از سال 99 آغاز شده بود و در زمان شروع دولت سیزدهم 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، خوشبختانه امروز در کمترین زمان به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و از جهت کیفی با کیفیت‌ترین و گواراترین آب‌های کشور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و سرمایه‌گذاری در استان با توجه به تأکیدات رئیس جمهوربه عنوان اولویت و یکی از اهداف جدی مجموعه مدیران و مسئولان استان قرار گرفت، ادامه داد: به لطف خداوند متعال برادری و همدلی بین مسئولان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای تأمین و مدیران و دست‌اندارکاران برقرار است و نتیجه آن توفیقاتی است که در یکسال گذشته در استان حاصل شده است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: استان کردستان در سال گذشته از حیث ایجاد اشتغال در رتبه سی و یکم کشور بودیم اما امسال با افتخاز به زعم اینکه تعهد ما برای ایجاد اشتغال دو برابر شده در رتبه دوم کشور قرار داریم و در مدت هشت ماه گذشته ۱۰۲ درصد تعهد اشتغال ما در استان محقق شد.

وی با اشاره به اینکه امروز بر راستی‌آزمایی و صحت‌سنجی این مشاغل متمرکز شده‌ایم، گفت: امروز براساس آمار مرکز آمار کشور استان کردستان که در سال گذشته جزو رتبه پنجم از حیث بیکاری کشور را داشت امروز به میانه‌های جدول رسیده است.

استاندار کردستان افزود: در نرخ تورم منتهی به مهرماه سال گذشته در استان ۵۱ درصد بود ولی امروز هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است و این مسیر را با قوت و جدیت بیشتر پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: مردم این استان بیش از هر مردمی طعم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده‌اند و در ماه‌های اخیر هم با عدم همراهی و پاسخگویی با ضد انقلاب و دشمنان، نشان از ادراک درست مردم نسبت به اثرات نامطلوب ناامنی بر معیشت و اقتصاد مردم دارد.

زارعی‌کوشا افزود: به حمدالله امروز کردستان در یک مسیر پیشرفت قرار گرفته و مصوبات سفر رئیس جمهور نسبت به استان‌های همجوار ما پرحجم‌تر و برجسته‌تر است و بنده معتقدم با تحقق این مصوبات و همدلی مسئولان شاهد یک جهش در همه شاخص‌های استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد بانه - مریوان را با جدیت دنبال می‌کنیم و سرمایه‌گذارانی از خارج و داخل برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند و امروز در محضر رئیس جمهور یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ استان عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: پروژه‌ بهره‌بردای و تولید طلای سقز با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و 380 میلیارد تومان که یک اقدام بزرگ در جهت توسعه اقتصادی استان است، امروز با حضور جمعی از مردم عزیزمان در شهرستان سقز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha