آغاز جشنواره «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» در سنندج
کد خبر: 4104410
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

آغاز جشنواره «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» در سنندج

جشنواره «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان دیروز، 12 آذرماه در محل خانه کُرد سنندج آغاز به کار کرد.

جشنواره دست آفرین‌های هنر ایرانی

به گزارش ایکنا از کردستان، جشنواره «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان دیروز، 12 آذرماه در محل خانه کُرد سنندج آغاز به کار کرد.

جشنواره «دست آفرین‌های هنر ایران» برای نخستین بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

50 نفر از هنرمندان کردستانی آثار صنایع دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار 25 هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

نمایشگاه دایر شده در خانه کُرد سنندج از آثار 25 هنرمند راه یافته به مرحله استانی است که شامل 18 رشته صنایع دستی بوده و به مدت پنج روز پذیرای بازید علاقه‌مندان است.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه کردستان از ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است، افزود: گردشگری یک صنعت فرابخشی است که تمام بخش‌ها از فرودگاه گرفته تا حوزه راه و زیرساخت‌ها و تمام نهادها در رشد و توسعه آن تأثیر گذارند.

وی کردستان را یکی از استان‌های سرآمد در گردشگری ذکر کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری به توسعه اشتغال و افزایش درآمد استان کمک می‌کند. از محل تبصره (18) حدود 108 میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی و گردشگری مصوب شده که به متقاضیان این حوزه پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 72 میلیارد تومان در حوزه گردشگری جذب شده است، یادآور شد: حدود 9 میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه صنایع دستی تخصیص یافته است.

انتهای پیام
captcha