زبان هنر و فرهنگ؛ راهکار عملی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4104726
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

زبان هنر و فرهنگ؛ راهکار عملی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: زبان هنر و فرهنگ بهترین و مفیدترین راهکار عملی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 14 آذرماه در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: زبان هنر و فرهنگ بهترین و مفیدترین راهکار عملی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

وی افزود: راهکارهای میدانی و تخصصی ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد با برنامه‌های فرهنگ و هنری انجام و به نتیجه بهتری می‌رسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری فاخر با خروجی کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مبارزه با اعتیاد این اداره کل است.

وی با اشاره به مشارکت آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از اعتیاد، افزود: در واقع دستگاه‌های اجرایی به تنهایی قادر به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد نیستند، بایستی این معضل همگانی شود تا جوانان و مردم از آسیب‌های این معضل خانمانسوز در امان باشند.

دریایی بیان کرد: متأسفانه معضل اعتیاد منجر به سستی و خمودگی و در نهایت اعتیاد جوانان خواهد شد اما با ابزار بازدارندگی هنر و ابزار فرهنگی می‌توان در کاهش و پیشگیری از اعتیاد جلوگیری کرد.

وی در مورد برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی ویژه مبارزه با اعتیاد گفت: به منظور استفاده عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان استان و رعایت عدالت آموزشی طرح آموزش رایگان در 52 رشته آموزش هنر در سطح استان در حال برگزاری است که این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی در عرصه فرهنگ و هنر منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت جوانان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: فعالیت‌های هنری با شعار «نه به اعتیاد» که شامل تولید چهار اثر تئاتر خیابانی، 5 عنوان فیلم کوتاه موضوعی، برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مناطق حاشیه شهرها از جمله شهرک نایسر، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر با موضوع معضل اعتیاد در شهرستان‌های تابعه و برگزاری رویداد طنز تئاتر دیواندره که بیشتر آثار آن با موضوع اعتیاد بود از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری مبارزه با اعتیاد بوده است.

وی در بخشی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و هنری عرصه مبارزه با اعتیاد گفت: حمایت از چاپ کتاب و مقالات حوزه اعتیاد نیز از جمله برنامه‌ای فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد بوده، تا پایان سال برنامه‌های فرهنگی و هنری دیگر نیز در این راستا تدارک دیده شده است.

دریایی با اشاره به اتفاقات ناگوار اخیر در سطح کشور گفت: این اتفاقات ناگوار دل هر دردمندی را به درد آورده است، متأسفانه نسبت به امام و ولی فقیه ما عناد صورت گرفته است، تدابیر رهبر فرزانه و ولی صالح اگر نبود کشور هرگز به این درجه رشد و بالندگی نمی‌رسید.

وی در پایان یادآور شد: توهین به اولاد پیغمبر که در اتاق فکر دشمن برنامه ریزی شده است، نیاز به جهاد تبیین دارد و ما در این برهه از زمان بایستی قدر امام خودمان را بدانیم.

انتهای پیام
captcha