آغاز دور جدید جشنواره قرآنی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای؛ حذف رشته‌های کم‌مخاطب
کد خبر: 4104864
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
مسلم گنجی خبر داد:

آغاز دور جدید جشنواره قرآنی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای؛ حذف رشته‌های کم‌مخاطب

معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای از آغاز ثبت نام دوره جدید جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه خبر داد و گفت: از جمله تغییرات این دوره باید به حذف رشته‌هایی که در ادوار گذشته با استقبال کمی مواجه شده است، اشاره کرد.

آغاز دور جدید جشنواره قرآنی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای؛ حذف رشته‌های کم مخاطب

مسلم گنجی،‌ معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه دوره جدید جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در اوایل آذرماه گفت: ثبت‌نام برای حضور در این دوره از اوایل آذرماه از طریق سامانه جشنواره به نشانی http://jfarhangi.tvu.ac.ir/ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه به طراحی پوستر این دوره اشاره کرد و افزود: برای طراحی پوستر این دوره مسابقه‌ای بین دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد و طرح‌های مناسبی هم دریافت شده است.

گنجی تصریح کرد: اولین مرحله این جشنواره مرحله دانشگاهی است که به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، شاهد برگزاری آن در دی‌ماه خواهیم بود.

معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به میزبانی استان خراسان رضوی از مرحله کشوری سی‌امین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: مرحله کشوری این جشنواره اردیبهشت‌ماه سال آینده به صورت حضوری و با حضور 10 نفر برتر رشته‌های مختلف برپا خواهد شد.

وی در مورد تغییرات این دوره از جشنواره قرآنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: از جمله تغییرات امسال باید به ارتقای رشته‌های نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه از بخش به رشته اشاره کرد.

گنجی گفت: از دیگر تغییرات این دوره باید به اضافه شدن رشته مداحی و نیز اضافه شدن بخش مناجات‌خوانی به رشته دعاخوانی اشاره کرد. همچنین در این دوره برخی رشته‌ها که در ادوار گذشته با استقبال کمتری از سوی دانشجویان مواجه بوده است، حذف کرده‌ایم.

یادآور می‌شود سی‌امین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش‌های آوایی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، هنری، ادبی، فناوری، پژوهشی و نوآفرینی قرآنی اشاره کرد. از این بین بخش‌های فناوری و پژوهشی و نوآفرینی قرآنی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

همچنین بخش آوایی به عنوان یکی از بخش‌های مهم جشنواره‌های دانشجویی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن کریم، مداحی، اذان و تواشیح برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha