نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه زابل برپا شد
کد خبر: 4105006
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه زابل برپا شد

به‌مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاهی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های دانشگاه زابل امروز، ۱۵ آذرماه در محل پردیس این دانشگاه برپا شد.

آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشیپیمان افراسیاب، رئیس دانشگاه زابل در جریان آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه زابل که امروز، 15 آذرماه با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی دانشجویان با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی، در زمینه‌های مختلف اعم از نانو تکنولوژی، پیشرفت در زمینه چاپ نشریات، کتب و مقالات علمی، اطلاع از ابداعات و اختراعات انجام شده، محصولات ارائه شده توسط تنها شرکت دانش‌بنیان منطقه سیستان و مواردی از این قبیل مطرح کرد.
 
پیمان افراسیاب افزود: در این نمایشگاه، در مجموع 13 غرفه پژوهشی به‌منظور بازدید دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی راه‌اندازی شده است. هر دانشکده، دستاوردهای پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان خود اعم از کتاب‌ها و مقالات چاپ شده، اختراعات، ابداعات و ...، را در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته است.
 
رئیس دانشگاه زابل، از حضور تنها شرکت دانش‌بنیان منطقه سیستان در این نمایشگاه به‌عنوان یکی از نقاط قوت یاد کرد و افزود: در غرفه پژوهشگاه بیوسنتر، از وجود این شرکت دانش‌بنیان که در زمینه کشت و بافت، تولید صابون‌های غیرشیمیایی و مواردی از این قبیل فعالیت دارد استفاده شده است.
 
افراسیاب ادامه داد: از مجموعه دانشگاه زابل در یک سال اخیر، 260 مقاله‌ در پایگاه WOS نمایه شده است، که نزدیک 27 درصد این مقاله‌ها با درجه Q1 و 42 درصد Q2 بوده است و در واقع این موضوع به این معنی است که چیزی حدود 70 درصد مقالات باکیفیت هستند. گذشته از این موارد، 336 مورد از مقالات را نیز در پایگاه اسکاپوس نمایه کرده‌ایم.
 
رئیس دانشگاه زابل افزود: در این نمایشگاه، قراردادهای تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه سالنتوی ایتالیا و چند دانشگاه معتبر دیگر، انجام شده نیز در معرض بازدید قرار گرفته است.
 
افراسیاب ادامه داد: در دانشگاه زابل 9 مجله علمی، پژوهشی به چاپ می‌رسد که از این تعداد، دو مجله دارای رتبه B هستند و از طرفی، 3 مجله به زبان انگلیسی و 6 مورد دیگر به زبان فارسی چاپ می‌شود. تعداد کتاب‌هایی که اعضای هیئت علمی به چاپ رسانده‌اند و 2 اختراعی که در سال جاری به ثبت رسیده نیز در این نمایشگاه شرکت داده شد.
 
یادآور می‌شود، این نمایشگاه به مدت سه روز و برای جامعه دانشگاهی در پردیس دانشگاه زابل دایر است.
انتهای پیام
captcha