دانش‌آموز مصری از انس با قرآن می‌گوید + فیلم
کد خبر: 4105721
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

دانش‌آموز مصری از انس با قرآن می‌گوید + فیلم

محمود حمده، دانش‌آموز دوم دبیرستان مرکز الازهر در منطقه «ابو قیر» استان اسکندریه مصر است که صوتی خوش در ابتهال و قرائت دارد.

دانش‌آموز الازهر از انس با قرآن می‌گوید + فیلمبه گزارش ایکنا، محمود حمده در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «الیوم السابع» گفت: حفظ قرآن را در هفت سالگی آغاز کردم و پس از دو سال شروع به تقلید از مشایخ قرائت از جمله «مشاری راشد العفاسی» کردم.

وی افزود: از کودکی در قرائت استعداد داشتم و معلمان مدرسه ابتدایی‌ام مرا به قرائت قرآن در مراسم صبحگاهی مدرسه تشویق می‌کردند.

این قاری مصری تصریح کرد: زمانی که دیدم دوستانم در الازهر تحصیل می‌کنند، به این مرکز پیوستم تا تحصیلاتم را ادامه دهم، یک سالی است که ابتهال را در محضر شیخ محمود التهامی تمرین می‌کنم.

محمود حمده همچنین بیان کرد: وقتم را برای تلاوت قرآن، ابتهال و تحصیل تنظیم و از شیخ ماهر المعیقلی، محمد ایوب و مشاری راشد العفاسی تقلید می‌کنم.

تلاوت ترتیل این قاری دانش‌آموز مصری از آیات 17 تا 19 سوره یوسف «قَالُوا يَا أَبَانَا إِنَّا ذَهَبْنَا نَسْتَبِقُ وَتَرَكْنَا يُوسُفَ عِنْدَ مَتَاعِنَا فَأَكَلَهُ الذِّئْبُ وَمَا أَنْتَ بِمُؤْمِنٍ لَنَا وَلَوْ كُنَّا صَادِقِينَ، وَجَاءُوا عَلَى قَمِيصِهِ بِدَمٍ كَذِبٍ قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْرًا فَصَبْرٌ جَمِيلٌ وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ، وَجَاءَتْ سَيَّارَةٌ فَأَرْسَلُوا وَارِدَهُمْ فَأَدْلَى دَلْوَهُ قَالَ يَا بُشْرَى هَذَا غُلَامٌ وَأَسَرُّوهُ بِضَاعَةً وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَعْمَلُونَ» را در ادامه می‌بینید:

انتهای پیام
captcha