سرکوب جشن فلسطینیان به مناسبت پیروزی مراکش در بیت‌المقدس
کد خبر: 4106032
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

سرکوب جشن فلسطینیان به مناسبت پیروزی مراکش در بیت‌المقدس

راهیابی تیم فوتبال مراکش به جمع چهار تیم برتر جهان بازتاب زیادی در کشورهای اسلامی داشته است. در قدس اشغالی در حالی که فلسطینیان این موفقیت تاریخی را جشن گرفته بودند هدف حمله نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پس از پیروزی مراکش در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، جشن فلسطینی‌ها را در بیت‌المقدس سرکوب کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

صدها جوان فلسطینی شنبه شب در میدان باب العمود یکی از دروازه‌های مسجد الاقصی و دیگر مناطق و خیابان‌های بیت‌المقدس تجمع کردند و پرچم فلسطین و مراکش را به اهتزاز درآوردند و در جشن پیروزی مراکش شعارهایی سر دادند.

در همین حال نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی آنها را غافلگیر کردند و با ضرب و شتم  و شلیک گاز اشک‌آور به آنها حمله کردند که در نتیجه تعدادی از فلسطینیان مجروح شدند.

با وجود سرکوب اشغالگران، صدها فلسطینی همچنان از موفقیت مراکش به خوشحالی پرداختند و در میدان دروازه دمشق و خیابان‌های اطراف تجمع کردند و پرچم‌های فلسطین و مراکش را بر روی خودروها، خانه‌ها و موتورسیکلت‌ها برافراشتند.

واکنش سران و مقام‌های مختلف جهان به پیروزی مراکش

جنبش حماس پیروزی تیم ملی فوتبال مراکش مقابل پرتغال و راه‌یابی این تیم به جمع 4 تیم پایانی جام جهانی 2022 قطر را تبریک گفت. حازم قاسم سخنگوی حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد که این دستاورد ورزشی بزرگ و راهیابی تیم ملی فوتبال مراکش به جمع 4 تیم پایانی را تبریک می‌گوییم.
قاسم تصریح کرد که این دستاوردی تاریخی برای ورزش کشورهای عربی است و ما برای تیم ملی فوتبال مراکش در بازی‌های بعدی هم آرزوی موفقیت می‌کنیم.

پس از پایان بازی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در توئیتی نوشت: من از صمیم قلب به تیم ملی مراکش که اولین تیم آفریقایی است که به نیمه نهایی جام جهانی راه یافته است، تبریک می‌گویم. این موفقیت را به همه برادران مراکشی تبریک می‌گویم. تعدادی از نمایندگان پارلمان ترکیه در حالی که در داخل ساختمان پارلمان حضور داشتند، پیروزی مراکش را جشن گرفتند.

  لوئیس میگل بوئنو، سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در توییتی نوشت: به همسایگان عزیزمان تبریک می‌گویم! به کشور برادر مراکش تبریک می‌گویم!

مکتوم بن محمد بن راشد، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی امارات متحده عربی هم در پیامی توئیتری نوشت: این دستاورد تاریخی را به رهبری و مردم مراکش تبریک می‌گوییم. یک عملکرد افتخارآمیز و یک پیروزی بی‌سابقه برای فوتبال کشورهای عرب.

سلمان بن حمد، ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین هم در توئیتی نوشت: عملکرد فوق‌العاده تیم ملی مراکش ادامه دارد. یک پیروزی شایسته. ما به مراکش، پادشاه، دولت و مردم این کشور برادر تبریک می‌گوییم. با آرزوی موفقیت در نیمه نهایی.

همچنین ایلان ماسک، مالک شرکت توییتر و میلیاردر آمریکایی، با انتشار تصاویری از پرچم مراکش، عبارت «تبریک به مراکش» را توییت کرد.

انتهای پیام
captcha