اجرای طرح وقفی ختم قرآن در مسجدالاقصی + فیلم
کد خبر: 4106340
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

اجرای طرح وقفی ختم قرآن در مسجدالاقصی + فیلم

طرح ختم قرآن وقفی «المصطفی» دیروز، 20 آذر به دعوت پادشاه اردن در مسجدالاقصی آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از samanews.ps، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم افتتاح این طرح حضور داشت و نسخه‌ای از مصحف مسجدالاقصی را به ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن اهدا کرد.

وی در دیدار با پادشاه اردن ضمن قدردانی از وی به خاطر این اقدام ارزشمند گفت: طرح وقفی ختم قرآن مصطفی به تقویت حضور مسلمانان در مسجدالاقصی کمک خواهد کرد.

همچنین در این مراسم محمود الهباش، قاضی القضات فلسطین و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان در امور دینی و روابط اسلامی، مجدی الخالدی، مشاور امور دیپلماتیک و عطاء الله خیری، سفیر فلسطین در اردن حضور داشتند.

در ادامه ویدئویی از مراسم افتتاح طرح ختم قرآن وقفی «المصطفی» را با حضور محمود عباس و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن مشاهده می‌کنید.

محمد عزام، مدیرکل اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی طی سخنانی در این برنامه گفت: طرح وقفی ختم قرآن یکی از ده‌ها طرح ویژه بازسازی مسجدالاقصی است که در راستای حفظ هویت اسلامی مسجدالاقصی و حمایت از پایداری عبادت‌کنندگان مسجد اجرا شده است.

وی افزود: این طرح به اهداکنندگان کمک‌های مالی در جهان اسلام فرصت خواهد داد که در حمایت از پایداری هزاران قاری قدس شریک باشند و طی آن، حلقه‌های ختم قرآن متشکل از 10 زن و 10 مرد به شکل گروهی یا فردی در مساجد، صحن‌ها و ایوان‌های مسجدالاقصی برپا و صبح و عصر یا در طول روزهای هفته و به طور مداوم در این مسجد قرآن ختم می‌شود.

عزام همچنین تصریح کرد: این طرح ندایی برای حمایت و دفاع از قدس و مسجدالاقصی است و همچنین فراخوانی برای اثبات اشتباه کسانی است که ادعا می‌کنند مسلمانان دیگر به مسجدالاقصی اهمیت نمی‌دهند و این مسجد دیگر در دل و وجدان آنها ریشه ندارد.

انتهای پیام
captcha