تقدیر از دانشجویان واحدهای درمانی پیاده‌روی اربعین در فارس
کد خبر: 4106552
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

تقدیر از دانشجویان واحدهای درمانی پیاده‌روی اربعین در فارس

طی مراسمی از دانشجویان برگزارکننده واحدهای درمانی در آئین پیاده ‌وی اربعین حسینی امسال، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از دانشجویان واحدهای درمانی پیاده‌روی اربعین، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 21 آذرماه در مراسم تقدیر از دانشجویان برگزار کننده واحدهای درمانی در پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: در سال‌های اخیر سفر زیارتی اربعین حسینی به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و سنت دینی کشور ما تبدیل شده و در تار و پود فرهنگی ایران اسلامی نهادینه شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در سال‌های گذشته در سطح کشور به عنوان یکی از متولیان اصلی امر سلامت و درمان زائران مرقد امام حسین(ع) شناخته می‌شود.

انباردار دانشجویان برگزار کننده و عوامل اجرایی واحدهای درمانی در سفر زیارتی اربعین 1401، را یاری‌رسان و تسهیل‌کننده سفر زائران مرقد حضرت اباعبدالله(ع) دانست و افزود: وقتی به گنجینه احادیث و روایات معصومان(ع) مراجعه می‌کنیم، همه حکایت از اهمیت ویژه و جایگاه خاص زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران شهید ایشان به ویژه در ایام اربعین دارد که گواهی بر ارزش و اعتبار تلاش‌های جهادگران برای حفظ سلامت و کمک به درمان زائران اربعین است.

وی اضافه کرد: حضور بیش از 800 کادر درمان و راه‌اندازی چندین واحد درمانی در مسیر زائران کربلای معلی در خاک ایران و کشور عراق و انجام هماهنگی‌های لازم به همراه پشتیبانی مناسب و مطلوب، کار دشوار و سختی بود که با همت جهادگران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و تکیه بر عشق حسین(ع) مقدور و در سطح بسیار خوبی اجرایی شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: جمع‌آوری، هدایت و مدیریت چندین تُن داروی اهدایی به همراه شرایط نگه‌داری خاص این اقلام، کاری بود که در این سفر زیارتی به خوبی از سوی واحدهای درمانی داوطلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به انجام رسید.

انباردار، حضور بیش از 250 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تخصص‌های متنوع درمانی در این حرکت جهادی را نویدی ارزشمند برای آینده ایران اسلامی برشمرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تقدیر از همه افرادی که به اشکال مختلف در بسترسازی و بهینه شدن فرهنگ اثرگذار سفر زیارتی اربعین تلاش می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: هر سال شاهد شکوفایی و توسعه هر چه بیشتر این سنت حسنه و اصیل شیعی باشیم.

عباس سلطانی، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‎های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین، سفر زیارتی اربعین را پدیده‌ای فرهنگ ساز عنوان کرد که با تکیه بر هدایت صحیح و کارشناسی شده، می توانیم از آن به عنوان بستری ویژه برای تربیت نسلی حسینی و جامعه ای عاشورایی بهره ببریم.

وی ادامه داد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه دانشجویان در این حرکت و پویش جهادی با ملاک‌های دنیوی قابل ارزش‎‌گذاري نیست و اجر و پاداش این خدمات و فعالیت‌های خالصانه نزد پروردگار متعال ثبت و ضبط می‌شود.

یادآور می‌شود، در این آئین که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد، از 250 دانشجوی فعال در واحدهای درمانی سفر زیارتی اربعین 1401 تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha