واریز زودتر از موعد یارانه‌ها با «شبکه ملی اعتبار»
کد خبر: 4106689
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

واریز زودتر از موعد یارانه‌ها با «شبکه ملی اعتبار»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سامانه‌ای به نام «شبکه ملی اعتبار» ایجاد شده است تا به صورت نمونه در بعضی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آنها یا حساب پشتیبان واریز کنیم.

واریز زودتر از موعد یارانه‌ها با «شبکه ملی اعتبار»به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز 22 آذرماه در حاشیه آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: سامانه‌ای به نام «شبکه ملی اعتبار» ایجاد شده است تا به صورت نمونه در بعضی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آنها یا حساب پشتیبان واریز کنیم. آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ها می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و پول را برای کار دیگر می‌خواهند، در فرجه مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که این طرح در کدام استان‌ها اجرا شده و نتیجه آن چگونه بوده است، گفت: در حال آزمایش هستیم و بعداً نتایج آن اعلام می‌شود. چند شهرستان را به صورت نمونه انجام داده‌ایم که موفقیت‌آمیز بوده است. مرحله استانی را انجام می‌دهیم و بعد از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد. همکاران در حال آماده کردن زیرساخت‌ها هستند و در آینده نزدیک این اتفاق رخ خواهد داد.

مرتضوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیگیری جاماندگان تحت پوشش بهزیستی برای دریافت سهام عدالت، افزود: همه کسانی که حقوقی دارند قطعاً می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند و اگر جا مانده باشند یا حقی از آنها تضییع شده باشد، حتماً اعاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha