لزوم توجه فضلا به مهاجران در بمباران فرهنگی و تهاجم رسانه‌ای
کد خبر: 4107234
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه تأکید کرد:

لزوم توجه فضلا به مهاجران در بمباران فرهنگی و تهاجم رسانه‌ای

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: امروز کل کشور و حتی جهان اسلام، هدف بمباران فرهنگی و تهاجم رسانه‌ای قرار گرفته و فضلا باید در این شرایط نسبت به مهاجران توجه بیشتری داشته باشند.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز ۲۴ آذرماه در دیدار جمعی از اعضای دفتر آیت‌الله محقق کابلی با اشاره به مسئله مهاجرت، اظهار کرد: مسئله مهاجران افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران، به یک معنا فرصت است. ما مسئله برادران و خواهران افغانستان را فراتر از مهاجرت می‌دانیم و جدایی میان دو ملت نمی‌بینیم. هر دو ملت یک روح و یک جان در دو پیکر هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، شما در ایران میهمان نیستید و صاحب خانه هستید.

وی طلاب و فضلای کشور افغانستان در حوزه علمیه و جامعةالمصطفی را شناخته شده به سختکوشی، فضل، تلاش، اخلاق و تعهد به گفتمان انقلاب اسلامی خواند و افزود: بازنگری در ضوابط تحصیلی طلاب افغانستان با توجه به شرایط جدید در این کشور در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا حد ممکن که قوانین اجازه می‌دهد، مساعدت‌هایی در این زمینه درنظر گرفته شود.

رئیس جامعةالمصطفی، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی طلاب و فضلای افغانستانی در میان مهاجران این کشور در ایران را بسیار ارزشمند و ضروری دانست و ادامه داد: امیدواریم این برنامه‌ها توسعه یابد. همان‌گونه که شاهد هستید، امروز کل کشور و حتی جهان اسلام، هدف بمباران فرهنگی و تهاجم رسانه‌ای قرار گرفته و فضلا باید در این شرایط نسبت به مهاجران توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش گسترده غرب برای تغییر نگاه جوانان در جهان اسلام، اظهار کرد: غرب به دنبال این است تا با ارائه تصویری ساختگی از فرهنگ مدنظر خود، میان نسل جدید و فرهنگ اسلامی و بومی فاصله بیاندازند. آن‌ها طبیعتا پس از چند صد سال استعمار دست بردار ملت‌ها نیستند و امروز به روش‌های جدید سعی می‌کنند با کنترل افکار، جامعه را به نیرو و سرباز فکری خود مبدل گردانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر نقش محوری شورای علمای افغانستان، تصریح کرد: تمام گروه‌های مربوط به فضلا و روحانیون افغانستان باید برنامه‌های خود را با محوریت شورای علمای افغانستان تنظیم کنند. البته ممکن است ضعف‌هایی نیز وجود داشته باشد، اما حفظ اتحاد و یکصدایی می‌تواند به رفع این مشکلات کمک کند.

انتهای پیام
captcha