تازه‌های نشر جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد
کد خبر: 4107734
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹

تازه‌های نشر جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد

تازه‌های نشر جهاددانشگاهی استان یزد که در موضوعات مختلف تدوین و به چاپ رسیده است، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و مؤلفان این کتاب‌ها رونمایی شد.

رونمایی از تازه‌های نشر جهاددانشگاهی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، تازه‌های نشر جهاددانشگاهی استان یزد که در موضوعات مختلف و متناسب با نیاز روز جامعه، تدوین و به چاپ رسیده است، در مراسمی با حضور علی حکیمیان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر مسئولان و مؤلفان این کتاب‌ها رونمایی شد.

محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم گفت: جهاددانشگاهی تلاش می‌کند خود را به عنوان زیست بوم نوآوری نخبگان ایران معرفی کند. در این بین دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش، وظیفه تحقیق و پژوهش را برعهده دارند و می‌دانیم حلقه‌ای بین نهادهای تحقیقی و فناورانه با جامعه مفقود است، بنابراین جهاددانشگاهی خود را در جایگاه این حلقه پیوند متصور است و در این راستا فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها و از سوی اساتید در حوزه پژوهش فعالیت‌های زیادی رقم زده می‌شود، اما این دستاوردهای علمی به محیط جامعه باید هدایت شود، جهاد دانشگاهی در این راستا حرکت و تلاش می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان یزد گفت: این نهاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلفی که دارد، از جمله مرکز انتشارات تلاش می‌کند حلقه پیوند دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنعت و جامعه باشد.

تازه‌های نشر جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد

مهدی دهقان چالشتری، مدیر مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم فرایند نشر کتاب در این مرکز را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقبال خوبی نسبت به انتشارات جهاددانشگاهی از سوی مؤلفان و محققان شاهد هستیم به نحوی که در سال ۱۳۹۹ تعداد ۹ کتاب، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ عنوان و در 6 ماهه نخست امسال نیز هفت عنوان کتاب توسط این مرکز روانه بازار نشر شده است.

وی با بیان اینکه انتشارات جهاددانشگاهی جزو یکی از ۱۸ انتشارات برتر مراکز علمی کشور محسوب می‌شود بیان کرد: خوشبختانه مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان مجوز نشر الکترونیکی کتاب‌ها را دریافت کرده و امکان بازنشر کتاب‌های چاپ شده مؤلفان را به صورت الکترونیکی فراهم کرده است.

دهقان چالشتری با اشاره به راه‌اندازی استودیو جهاددانشگاهی استان، از امکان نشر صوتی کتاب‌ها در این مرکز خبر داد.

تازه‌های نشر جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد

فضل‌الله رضایی، مؤلف کتاب «کاربرد زبان در تربیت» نیز در این نشست گفت: تربیت در این کتاب به منظور آموزش آمده است و این کتاب در قالب درسنامه و در 5 سرفصل به چاپ رسیده که ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حال تدریس است.

وی با اشاره به تألیف و چاپ سه عنوان کتاب با همکاری غلامرضا محقق اردکانی ادامه داد: کتاب دیگر با عنوان «گنج‌نامه زبان و ادب فارسی» به چاپ رسیده است که سعی شده در این کتاب به تمام اطلاعاتی که یک دانشجو در حوزه زبان فارسی نیاز دارد، پرداخته شود. همچنین کتاب «نگارش علمی» در قالب 16 درس تألیف و تمام اطلاعات لازم برای نگارش علمی ویژه دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری ذکر شده است.

محمدمهدی خبیری، مؤلف کتاب «تحلیل اقتصادی نگهداری روسازی راه» نیز در این نشست با اشاره به تألیف این کتاب با همکاری مهین محمدی گفت: این کتاب حاصل تلاش 10 الی 12 سال تدریس در مقطع کارشناسی ارشد است که سعی شده با مثال‌های متعدد و تمرین آنچه مورد نیاز است، منتقل شود.

محسن برزگری اردکانی، مؤلف کتاب «برندسازی موفق با رویکرد صنعت مد در پوشاک» نیز در این نشست با اشاره به تألیف این کتاب با همکاری فرزانه نوری اظهار کرد: در کشور ما کمتر به برند پوشاک پرداخته شده و عمده برندها، خارجی هستند و البته با توجه به تحریم‌ها به صورت فیک وارد کشور می‌شوند، لذا در این کتاب سعی شده به مبانی نظری برند، اصطلاحات برندسازی، برندهایی که وجود دارد، نگهداری از برند، شاخصه‌هایی که لازم است یک شخصیت برند داشته باشد، الگوهای موفق و ... پرداخته شود.

تازه‌های نشر جهاددانشگاهی یزد رونمایی شد

محمود معین‌الدین، مؤلف کتاب «صورت‌های مالی اساسی» که با همکاری نسیم شاه‌مرادی تألیف شده، نیز در این نشست به معرفی این کتاب پرداخت.

یادآور می‌شود «نگاهی نو به تحلیل تکنیکال کلاسیک» اثر محمود پاک‌باز گنج و پریسا خدایاری، «اصول حسابداری(۱)» نوشته‌ غزل صادقی یخدانی و سیده آمنه میرباقری رودباری، «راهنمای روانشناختی ناباروری» ترجمه آزاده ابویی و نجمه اولیا،‌ «گرامر جامع زبان انگلیسی» نوشته الهام نیک‌پسند و «مبانی مشاوره گروهی» اثر زهرا چابکی‌نژاد از دیگر کتاب‌هایی است که در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha