سالخورده‌ترین بانوی حافظ قرآن در «الغربیه» مصر + فیلم
کد خبر: 4107863
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

سالخورده‌ترین بانوی حافظ قرآن در «الغربیه» مصر + فیلم

شیخه نقاوه، قاری سالخورده مصری با عمری فراتر از 80 سال که بیش از 70 سال آن را به آموختن و آموزش قرآن کریم گذرانده، سالخورده‌ترین بانوی حافظ قرآن در استان الغربیه مصر است.

به گزارش ایکنا به نقل از تحیا المصر، شیخه نقاوه اگرچه در کودکی از نعمت بینایی محروم شد، اما تصمیم گرفت تا عمر خود را صرف آموختن و آموزش قرآن کریم کند. وی در کودکی به دلیل بیماری بینایی خود را از دست داد و از این‌ رو نتوانست تحصیلات رسمی خود را ادامه دهد با این حال  با حضور در مکاتب حفظ قرآن و بهره‌گیری از مشایخ روستای سماتای بخش قطور در استان الغربیه، زادگاه خود توانست در 10 سالگی قرآن کریم را به طور کامل حفظ کند.

اگرچه شیخه نقاوه در تمام عمر خود هیچ‌گاه ازدواج نکرده و فرزندی نداشته است، با این حال بسیاری از مادران روستای زادگاه او از وی برای تربیت کودکان خود کمک گرفته‌اند، خانه این بانوی سالخورده حافظ قرآن برای سال‌ها مرکزی برای آموزش قرآن کریم به کودکان روستا بوده است و به گفته وی بسیاری از شاگردان او اکنون پزشک، استاد دانشگاه، امام جماعت یا معلم هستند.

شیخه نقاوه در پایان سخنان خود بر لزوم حفظ قرآن کریم  از سوی کودکان در سنین پایین به منظور تثبیت معانی متعالی قرآن کریم در ذهن آنها تأکید کرد و با اشاره به این حدیث شریف نبوی که «هرکس دنیا را می‌خواهد، پس قرآن را دریابد و هرکس که آخرت را می‌خواهد، قرآن را دریابد و هرکس که هر دو را با هم می‌خواهد بازهم قرآن را دریابد» آموختن قرآن کریم در کودکی را سبب برکت در کل زندگی توصیف کرد.  

 

انتهای پیام
captcha